sidurilibisemine...õli?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
sidurilibisemine...õli?
Mure selline, et mul oli hiljuti probleeme mootorratta käivitumisega ja viga oli tegelikult jalalülitis. Sain selle korda, aga vist nikerdasin siduri nii ära mootorratast liikuma saada üritades, et libiseb nüüd täiega. Lugesin siin ühes foorumis, et kui õli vahetada, et ka siis võib libisemine tekkida. Küsimus siis selline, et kui õlikorgi peale on tehase poolt kirjutatud, et tuleb 10W40 panna, kuid eelmine omanik ütles, et ta 15W40 pannud....ja kui ma nüüd ikkagi 10W40 panin, et kas see võib olla siduri libisemise põhjuseks. Kui jah, siis vahetan ikkagi tagasi 15W40 peale ja teine küsimus veel: kui õlivahetuseks mootorit puhastada, siis kas on vaja või soovitav mingisugust lisandit panna(kui jah, siis millist)?
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32
10w ja 15w pole siduri libisemises vahet.
Vahe on õlide, kui kasutad VÄGA VALE õli.
Tavaliselt ei hakka ka tavalise kaasaegse autoõliga sõites sidur libisema, kuid sellegipooles ma soovitan 4T tsiklites kasutada võimaluse korral 4T tsikliõli.
Ma arvan, et sul on viga milleski muus, näiteks siduriketaste kulumises või karterituulutuse ummistumises (kui on hüdraulikaga juhitav sidur).
Kõige parem lisand mootoriõlile on korralik mootoriõli
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
mella kirjutas:10w ja 15w pole siduri libisemises vahet.
Vahe on õlide, kui kasutad VÄGA VALE õli.
Tavaliselt ei hakka ka tavalise kaasaegse autoõliga sõites sidur libisema, kuid sellegipooles ma soovitan 4T tsiklites kasutada võimaluse korral 4T tsikliõli.Ma arvan, et sul on viga milleski muus, näiteks siduriketaste kulumises või karterituulutuse ummistumises (kui on hüdraulikaga juhitav sidur).
Kõige parem lisand mootoriõlile on korralik mootoriõli
Esiteks piisab ikka natukene vale õli valida ja siduriprobleeme jätkub.
Teiseks kaasaegse autoõliga hakkavad kaasaegsetel (märgsiduriga) ratastel sidurid libisema väga jämedalt umbes 99% juhtudest.
Teemaalgatajal palun kasutada otsingut.
TigeSiil kirjutas:Vbl loll küsimus, aga millised need mootorratta õlid veel on? Olen tanklatest õli ostnud Statoil 15W40. On siis spets motikaõlisid ka olemas?
Sutsu rumal küss jah, tsiklitele ikka omad õlid. Peamine erinevus selles, et tsikliõlid ei sisalda nn "libesteid", et vältida märgsiduri libisemist.
Hans
On küll spetsiaalsed motikaõlid olemas. Tihti ka tanklates ja/või autotarvete kaupluses müügil. Täissünteetiline on kole kallis ja ilmselt ka parim. Nn. poolsünteetiline maksab ca 100....140 kr liiter ja on ka piisavalt hea kui täissündi kasutamine üle jõu käib. Viskoossus võiks ikka just see olla mis valmistaja ette näeb.
ma olen õliteemal hoidnud silma peal niikaua, kuni foorumis sellest kirjutatud ja olulisemad punktid meelde jätnud.
Kõige pirtsakamad on sportbaigid. Nendega on hing vist ainult siis rahul, kui Castroli valada. Loomulikult sellist Castroli, mille klassifikatsioon tootja omaga klapib. Tõenäoliselt ei usaldata teisi tootjaid hoolimata klassi sobivusest.
Igasugu sportlike baikide tänavakloonid. Kasutada tootja ettenähtud klassifikatsiooniga kvaliteetse tootja õli. Kõige kindlam on nagu p1.
4T offroadi ja krossitsiklid - tootja klassifikatsiooniga kvaliteetõli. Mina kasutan odavamat hinnaklassi Liqui Moly täissünti ja ei ole siduriga probleeme olnud. Õigel ajal tuleb vahetada.
Tavalised tänavatsiklid. 4T vastavalt klassifikatsioonile ja rahakotile.
Kunagi oli teema - kas autoõli võib. Mina ei mäleta, et oleks keegi väitnud, et autoõliga oleks sidur libisema hakanud, kuigi kõik teadsid, et autoõli ei sisalda siduri libisemist takistavaid lisandeid.
Samas oli kirjutajaid, kes väitsid, et nendel autoõliga ei libise.
Ehk siis - kui kasutad autoõli ja libiseb, siis enne tuleks 4T õliga proovida loomulikult. ja kui see oli õli süü, siis kohe peale õlivahetust võib sidur edasi libiseda. Võimalik, et libisemisega on kettad ka põlenud ning ees ootab kettavahetus.
kaasaegsel tsiklil mina autoõliga ei katsetaks, on olemas ka samas hinnajärgus kvaliteetset täissünt 4T õli saada. See Statoili mineraal 15W maksab 4L 225kr ja ei näe olulist hinnavahet 4T-ga.
tramm66 kirjutas:Huvitav soovitus: kui vale õliga siduri p... keerad siis vaheta sidur ja pane õige õli sisse???
mella - mis sul täna viga on?või ei saa mina su eelviimasest lausest üldse aru...
et võib vale õliga libisema sidur hakata ja kui selles libisemises liiga pikalt veenduda, põlevad kettad. Kui kohe jaole saab, ei pruugi veel ketaste jaoks hilja olla. Aga see kehtib pigem peetud tänavaratta kohta.
Aga jällegi ma ei kujuta ette, et üks kaasaegse tsikli omanik autoõli kasutaks
Muide, sinu postitust ma lugesin ikka mitu korda, et komapuudusest tingitud kahemõttelisus üheselt lahti mõtestada. Ilmselt mul on midagi viga
mx77 kirjutas:Räägi parem Mella (suure või väikese tähega
), kuidas sul LM kestab, kui tihti vahetad ja kas vahetuste vahel peab ka juurde valama?
Hetkel on miski kuues õlivahetus LM-ga ja ma küll ei kurda. Sidur ei libise, seest näeb mootor puhas, ei tahma. Õli on vahetamisel parajalt rokane, magnetil on rauapuru väga vähe.
Ah et 4T ei peagi tahmama? mul on eeldatavalt suht kohvi ka, üle 200 töötunni ühe kolviga, seega midagi silindrisse ikka satub
Peale valamisega on segased lood. Idasõõril tuli kokku ca 9h tiksuda. Loomulikul mitte kogu aeg põhjagaasiga. Kodus valasin tublisti peale. Võimalik, et mingi paarsada grammi isegi. Aga nii palju, kui tol sõidul, pole ma vist elusees tsiklit külili ka visanud
Samas supermoto võistluspäev, kus on ca 1,5h täiega andmist, ei kulutanud visuaalselt midagi. Ja männikul sõites on 10h välba puhul olnud 50g õlikadu. (õlivahetuse maht 1,35L).
LM süüks ma kulu ei ajaks, kuna Valvolinega oli samamoodi. Eks kui lumi maha tuleb, saan sissepoole ka piiluda ja seejärel juba tiheda mootori tarbimist kommenteerida.
Kunagi Saqu uuris tootjate poolt avaldatud õli kvaliteedi näitajaid ning sai ka muu maailma kogemusi uuritud. Ma ei leidnud ühtki põhjust, miks peaks 3x kallemaid õlisid kasutama
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32
wicked kirjutas:Moto GP: Yamaha-Valentino Rossi, Colin Edwards.
Rizla Suzuki-John Hopkins, Chris Vermeulen.
Superbike: Max Biaggi, Yukio Kagayama.
WRC: Petter Solberg, Chris Atkinson.
MX1: Kevin Strijbos, Steve Ramon.
jne...
Ma arvan, et peale "Motul" nime ei ole MotoGP ja Superbike õlidel mingit seost poest saada oleva kaubaga. Süsinik nn buckyball tehnoloogia ja muu eksootika mida seal kasutatakse on kauge unelm meile, tavasurelikele
-
- Postitusi: 865
- Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
- Tsikkel: FZR
- Asukoht: tallinn/+
- Tänatud: 1 kord
ei tee reklaami, aga laiatarbeks päris hea kaup
http://www.valvoline.ee/products/lubric ... troke.html
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
räägite siin sidurilibisemisest ja õlidest. mul aga vastupidi. pärast õlivahetust hakkas sidur lahutatud olekus kergelt kaasa vedama. õliks valvoline 10w-40 poolsünt. võib-olla peaks täissünti ikkagi kasutama. rattaks gs 500. külmalt on kettad hoopiski kokku kleepunud. endise õliga seda probleemi polnud.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
pärast õlivahetust hakkas sidur lahutatud olekus kergelt kaasa vedama. õliks valvoline 10w-40 poolsünt.
Ootasin juba ammu, millal keegi selle välja ütleb. Nimelt olen sel aastal kundedelt kuulnud korduvalt (kordades üle kümne) sama juttu Valvoline Durablend õli kohta. Kõige hullem selle asja juures on see, et uued Apriliad keelduvad Valvolinega käiku vahetamast. Tundub uskumatuna, aga nii see on. Ja mis veel enam imestama paneb - oleks, et sidurit libisema sundiv viga oleks küljes miskil tundmatul ja odaval õlil aga jäädes hinnalt vaid paarkümmend krooni alla Castroli poolsündile GPS, on Valv. Durablendil miskit ikka kõvasti mäda. Varasematel aastatel ei ole väga sellist muret kuulda olnud.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
ok. valvoline 10w-40 durablend.
käiguvahetusel tuleb ka eriti konkreetne olla, sest vastasel juhul ei lähe käik nö lõpuni sisse ja viskab selle välja.ja seda just veel mitte eriti kuumaks sõidetud mootoriga.
kas lahendus oleks siis valvoline täissünt või castroli õlile üle minna.
-
- Postitusi: 865
- Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
- Tsikkel: FZR
- Asukoht: tallinn/+
- Tänatud: 1 kord
kogetud siiski seda, ja ei mingit sidurilibisemist
SynPower® 4T motorcycle oil
SAE 10W-40
JASO MA, API SG
Täissünteetiline
täissünteetiline mootoriõli kõikide 4-taktiliste mootorrattamootorite jaoks. On spetsiaalselt välja töötatud ületamaks kõikide mootorrattatootjate nõudmisi ning kaitsmaks mootorit kõikides sõidutingimustes. Sisaldab spetsiaalseid siduri libisemisvastaseid lisandeid ning kasutatakse ka 2-taktiliste mootorite märgsidurites ja käigukastides.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
kas lahendus oleks siis valvoline täissünt või castroli õlile üle minna.
Kas nüüd 100% garanteeritud lahendus aga minu kogemuse kohaselt on selle meetodiga tõepoolest "libastumisest" jälle lahti saadud.
Ma ise kasutasin ka Valvoline Durablendi aastaid tagasi Kawasaki ER-5 puhul. Tsikkel oli ostetud uuena ja seetõttu sidur kulumata ja värske. Libisemist mul endal ei esinenud, küll aga siduri kokkukleepumist ja seda kohati nii rämedalt, et ainus lahendus sõidu alustamiseks oli keskhargil käiguga käivitamine ja siis julmalt hargi pealt maha sõitmine. Vabaga käivitades ei olnud võimalik 1-st välja suretamiseta sisse saada ja seda mitte mingitel pööretel.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Mul ratas FZS 600 Fazer ja hakkasin ka täheldama mingi aeg peale õlivahetust et sidur libiseb, ja päris karmilt eriti külma mootoriga, kui soojaks sai sõidetud, siis "nagu kadus ära" siis sai sidur lahti kistud, vahekettad olid OK, hmm... siis lisa seibid vedrudele peale ja nagu tip top, nüüd on ikka kuidagi kahtlane, ei saa aru nagu libiseb ja ei libise ka aga igaljuhul imelik on kuidagi, nüüd tellisin uue siduri ära ja vaatame mis peale vahetamist saab, pole kuskil teise rattaga võrrelda ka, et võibolla on kõik ok ja mul endal lihtsalt eelmisest korrast see häire sees. Aga ikkagi, uued kettad ja vedrud, vaatab kas muutub.
Ei oska siin sportrataste teemal musta ega valget arvata, aga nii Cagiva River kui ka Suzuki GSX 750 on õnnelikud ja leplikud olnud Shelli poolsünteetilise õliga. Miks selline valik? Seda on lihtsalt Kuressaare autoteeninduse (Peugeot) riiulist kogu aeg võtta. Mingeid anomaaliaid rataste juures ei ole täheldanud.
Tegu on siis ikka mootorrattaõliga ja mitte autoõliga.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.