Rumalad või segased küsimused jms
Moderaator: Moded
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 486
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 145 korda
- Tänatud: 91 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kausid ise on õiged? Äkki need krõksuvad oma pesas?Macintosh kirjutas: ↑02 Apr 2024, 14:44See krõpsumine on selline, et see ei tule kindlasti keskjooksust. Heli pole ühtlane vaid tuleb aega ajalt ja see pole millegi vastukäimise heli, et rehvid või klotsid, pigem selline klõps-klõps-klõps aeg-ajalt, pole püsiv ja pidev. Näib, et seda on rohkem, kui lenksuga mängida aga jube raske on aru saada, et mis seda tingib. Kui kohapeal ilma koormuseta proovida siis pole kusagil midagi.Ain kirjutas: ↑01 Apr 2024, 13:50Palju selliseid krõpse/naksumisi võib olla näiteks lenksust või keskjooksu padrunist. Pole korralikult kinni ja naksub. Laagrid läbi siis pigem ühtlaselt kuuled sellist paha häält. Kaelakausid teevad tavaliselt keerates midagi aga väga harva. Piduriketastest on tulnud häält kui kõverad. Klotsidega ka mingi hääl kui velg kõver ja käib vastu. On ka juhuseid kus rehvi kummist niblakad käivad vastu ja teevad häirivat häält.. Pedaalidest on ka vahest naksumisi olnud
võimalusi palju..
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 1509
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 87 korda
- Tänatud: 228 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kohapeal saab neid naksumisi paljudel juhtudel proovida esile tuua kui tead kuidas seda teha... aga seda pigem lenksu ja keskjooksu puhul. Arvan, et kui ise ei leia siis mine kuhugi rattaremondi töökotta ja küsi abi. Mina esimese hooga kaelakausi teema jätaks kõige viimaseks. 10+ aasyta jooksul pole mina kaelakausside häälitsemist kuulnud rattaremondis. Kõike muud aga küll.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7308
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1944 korda
- Tänatud: 554 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ma laseks natuke laagritele lõtku sisse ja prooviks siis. Äkki on siiski liiga kinni, sellele viitab see, et sa neid just vahetasid. On endalgi olnud sellist asja kui jooksulaager liiga kinni.Macintosh kirjutas: ↑02 Apr 2024, 14:44See krõpsumine on selline, et see ei tule kindlasti keskjooksust. Heli pole ühtlane vaid tuleb aega ajalt ja see pole millegi vastukäimise heli, et rehvid või klotsid, pigem selline klõps-klõps-klõps aeg-ajalt, pole püsiv ja pidev. Näib, et seda on rohkem, kui lenksuga mängida aga jube raske on aru saada, et mis seda tingib. Kui kohapeal ilma koormuseta proovida siis pole kusagil midagi.Ain kirjutas: ↑01 Apr 2024, 13:50Palju selliseid krõpse/naksumisi võib olla näiteks lenksust või keskjooksu padrunist. Pole korralikult kinni ja naksub. Laagrid läbi siis pigem ühtlaselt kuuled sellist paha häält. Kaelakausid teevad tavaliselt keerates midagi aga väga harva. Piduriketastest on tulnud häält kui kõverad. Klotsidega ka mingi hääl kui velg kõver ja käib vastu. On ka juhuseid kus rehvi kummist niblakad käivad vastu ja teevad häirivat häält.. Pedaalidest on ka vahest naksumisi olnud
võimalusi palju..
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ma kardan, et tegu on kahvli endaga, nimelt kahvli ülemise toru ja alumise hargi kinnituskohaga (kui see on pressliitega). Veebist leiab üritusi miskite keermeliimide sinna vahele ajamisega, aga minu puhul aitas kahvli vahetus. Naksumist saab esile kutsuda n. esipidurit all hoides ja edasi-tagasi nõksutades.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8823
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 136 korda
- Tänatud: 346 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kui ma väike pätt olin, siis elasin Järvel rongipeatuse lähedal ja käisin koolis vanalinnas. Seega iga päeva rongiga kooli ja koju. Ja naabrimees Jaan oli mul samal ajal rongijuht. Seega kui juhtus tema juhipuldis istuma, lubati mind ka kabiini kaasa, korra nädalas ikka õnnestus. Ja seal kabiinis oli selline nupp, mis iga 5 min tagant häält tegi ning seda pidi vajutama, et rong lihtsalt seisma ei jääks. "Jääb seisma nagu kännu taha", ütles Jaan. Ehk siis nagu mingi dead-man-switch. Ja see oli nõukaaegsetes vanades rongides. Kas tänapäeval on ka mingit sellised süsteemid/nupud? Ma pean silmas just meie liinide ronge, ma googeldades leian mingit üldisemat infot.
-
- Postitusi: 1813
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 115 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ka praegustel porganditel on valvsuse kontrollsüsteem peal. Vt. alates 1:40
Joel
-
- Postitusi: 749
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval / Waldeck
- Tänanud: 120 korda
- Tänatud: 75 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
et ei juhtuks nagu piilupardiga...
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
- Postitusi: 2028
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Minu arust multimeetrite testkaablite otsad on alati teravad aga tihtipeale oleks vaja hoopis krokodille. Kas on olemas mingid krokodillid vm lahendus, mida saab lihtsalt "testri" otstele otsa pista?
E: tundub, et on aga eesti k-s pole leidnud veel. Kas need on lisakaablid olemasolevate otsa, asenduskaablid, otsikud?
E: tundub, et on aga eesti k-s pole leidnud veel. Kas need on lisakaablid olemasolevate otsa, asenduskaablid, otsikud?
-
- Postitusi: 256
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 476 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ma olen oomipoest ostnud krokodilliga juhtmed. Ja väga tõenäoliselt olen sealt kuidagi leidnud eraldi krokodillid ka.bitter kirjutas: ↑22 Apr 2024, 12:05Minu arust multimeetrite testkaablite otsad on alati teravad aga tihtipeale oleks vaja hoopis krokodille. Kas on olemas mingid krokodillid vm lahendus, mida saab lihtsalt "testri" otstele otsa pista?
E: tundub, et on aga eesti k-s pole leidnud veel. Kas need on lisakaablid olemasolevate otsa, asenduskaablid, otsikud?
-
- Postitusi: 1813
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 115 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Nõuka-ajal oli testrijuhtmetel ja krokodillidel standardmõõt ja krokodille sai lihtsalt testrijuhtmetele otsa pista. Tänapäeval on pilt kirjum ja asi ei pruugi nii lihtne olla. Näiteks mõnedel testritel tulevad kaasa krokodillid, mis käivad keermega juhtme otsa, aga siis peab ka sobiv, keermega kaabli otsik olema. Kõige lihtsam on ilmselt krokodilliga juhtmed osta või poes kohapeal vaadata, kas on mingeid otsapistetavaid, mis su olemasolevate juhtmetega klapivad
https://www.oomipood.ee/product/tlm3_te ... se_3_juhet
https://www.oomipood.ee/product/search? ... ilter=s0:7;
https://www.oomipood.ee/product/search? ... ilter=s0:7;
https://www.oomipood.ee/product/tlm3_te ... se_3_juhet
https://www.oomipood.ee/product/search? ... ilter=s0:7;
https://www.oomipood.ee/product/search? ... ilter=s0:7;
Joel
-
- Postitusi: 3196
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 67 korda
- Tänatud: 347 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Multrimeetrile käivad mõlemasse otsa nn banaanid ja siis saad krokod sinna otsa panna. Täiesti tavaline lahendus.bitter kirjutas: ↑22 Apr 2024, 12:05Minu arust multimeetrite testkaablite otsad on alati teravad aga tihtipeale oleks vaja hoopis krokodille. Kas on olemas mingid krokodillid vm lahendus, mida saab lihtsalt "testri" otstele otsa pista?
E: tundub, et on aga eesti k-s pole leidnud veel. Kas need on lisakaablid olemasolevate otsa, asenduskaablid, otsikud?
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Oleneb millised juhtmed praegu olemas on (kui on), mõnele juhtmele saab krokodille juurde osta, mõnele ei saa. Mul on nii, et harilikult on küljes tavaliste teravate otstega juhtmed ja vajadusel saan krokodillid sinna otsa lükata. Juhtmed tasub osta silikoonkummist, vähemalt odavamad "tavalised" lähevad külmaga väga kõvaks.
-
- Postitusi: 190
- Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
- Tsikkel: Husaberg
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 17 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Tööl kasutan sellist. https://eleshop.eu/fluke-tlk-225-1-6-pi ... p-set.html
Saab panna ka nö nõela otsiku.
Saab panna ka nö nõela otsiku.
XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R
-
- Postitusi: 2028
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
kaasas on 2mm otsikutega juhtmed. Paistab, et oomipoest saan sinna otsa krokod. Võtan juhtmed kaasa igaks juhuksjoel kirjutas: ↑22 Apr 2024, 13:16filter=s0:7;
https://www.oomipood.ee/product/search? ... ilter=s0:7;
https://www.oomipood.ee/product/search? ... 2675:15595;
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8823
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 136 korda
- Tänatud: 346 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
parim komplekt. juhtmed ka külmaga pehmed jnerenx kirjutas: ↑22 Apr 2024, 20:49Tööl kasutan sellist. https://eleshop.eu/fluke-tlk-225-1-6-pi ... p-set.html
Saab panna ka nö nõela otsiku.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6693
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 672 korda
- Tänatud: 430 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kui lihtne multimeeter maksab 25€ ja alla selle, siis paneb selle komplekti hind ikka mõtlema
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 492
- Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
- Tsikkel: TL1K, TT600R
- Asukoht: Tartu-Põlvamaa
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 44 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
See ju biker foorum oma headuses, kus ühe poldi keevitamiseks soovitatakse 5000eur maksvat keevitust.
...
-
- Postitusi: 251
- Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
- Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
- Tänanud: 141 korda
- Tänatud: 46 korda
-
- Postitusi: 3196
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 67 korda
- Tänatud: 347 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
10 euroga teed vabalt omale ka korralikult silikoonjuhtmetega krokod ebayst materjali tellides. Kes multimeetrit juba kasutada oskab, ei tohiks probleem olla need endale ise teha. Oomipoe kaudu saab materjali hinna x2 korrutada. Aga silikoonist multimeetri juhtmed on tegelikult aus soovitus. Külmaga on nendega lust tööd teha võrreldes tavalistega, aga räägime siiski miinuskraadidest. + kraadidega silikoon erilist eelist ei anna.Piipz kirjutas: ↑25 Apr 2024, 10:01parim komplekt. juhtmed ka külmaga pehmed jnerenx kirjutas: ↑22 Apr 2024, 20:49Tööl kasutan sellist. https://eleshop.eu/fluke-tlk-225-1-6-pi ... p-set.html
Saab panna ka nö nõela otsiku.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2611
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 376 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Mul jäi vigasest laadijast järgi banaanide ja "krokudega" juhtmekomplekt - keegi äkki soovib endale (toitejuhe ja toiteblokk ei ole selles "diilis") ? Tallinnas, Nõmmel
PS Laadija (tutikas) võin kah kaasa anda
PS Laadija (tutikas) võin kah kaasa anda
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Tellisin omale Hiinast wattmeetri, et saaks selle panna aku ja muude tarbijate vahele. Seeläbi saaks omada täpset ülevaadet, kui palju vatte parasjagu akust tarbin.
https://www.aliexpress.com/item/1005006 ... c36e1d28b2
No ei saa aru selle ühendamise skeemist.
https://www.aliexpress.com/item/1005006 ... c36e1d28b2
No ei saa aru selle ühendamise skeemist.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Et siis
Alumine must - aku miinus
Alumine punane - aku pluss
Ülemine must - tarbija miinus, nt. 40W autopirn
Ülemine punane - tarbija pluss, see sama pirn.
Roheline - aku pluss
Kui panen kaks esimest nii, nagu kirjeldasin, lööb kohe kaitsme läbi (igaks juhuks on katsetamise ajal akult tuleva voolu vahel lehtkaitse).
-
- Postitusi: 510
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 78 korda
- Tänatud: 41 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
See 7-12V on pigem aparaadi toide. Roheline on tarbijale rakendatava pinge mõõtmiseks. Tarbija käib alumise punase vahele.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
hiinlaste "skeemid"
mis pagana asi see DC 0-100 "suur aku" seal olema peab, krt seda teab...raske uskuda nagu, et see vidin mingisuguse pinge tõstmisega tegeleb. seega sealt ei tule ju välja rohkem kui seesama 7-12v. aga eks siin kaks varianti ole, mispidi asjad ühendada. kui ühtepidi lööb kohe kaitsme läbi siis järelikult käib teistpidi, ehk nii nagu vanalendur kirjeldas.
mis pagana asi see DC 0-100 "suur aku" seal olema peab, krt seda teab...raske uskuda nagu, et see vidin mingisuguse pinge tõstmisega tegeleb. seega sealt ei tule ju välja rohkem kui seesama 7-12v. aga eks siin kaks varianti ole, mispidi asjad ühendada. kui ühtepidi lööb kohe kaitsme läbi siis järelikult käib teistpidi, ehk nii nagu vanalendur kirjeldas.
-
- Postitusi: 1813
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 115 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Nii on nagu vanalendur kirjutas. See vidin on mõõtevahend, mitte toiteallikas, seega ei tegelegi ta pinge tõstmisega. Suur aku on tarbija toiteallikas, punase juhtme ahelasse joonistatud lamp on tarbija ning tarbijaga jadamisi ühendatud vidin mõõdab tarbija voolu. Lisaks mõõdetakse tarbija toiteallika pinget, sest võimsuse arvutamiseks on nii voolu kui pinget tarvis teada.
Joel
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Minuarust pole sel skeemil midagi viga, pmst "vattmeeter" on lihtsalt kombineeritud voltmeeter ja ampermeeter. Vanalendur juba andis vastuse, aga rahvahariduse edendamiseks seletan pikemalt lahti:
* DC 7-12V on loogikaosa toide, sest kui see poleks eraldi, lülituks meeter välja koos tarbija väljalülitamisega. Analoog-meetri puhul pole see probleem, sest osuti läheb vedru mõjul nulli, aga hiinadigi puhul on vahel oluline info, et kas saba andis tarbija ja ekraanil on 0 või siis tarbija tarbib edasi ning mõõteriist on küpse. Kui aku pinge jääb sinna vahemikku (kahtlustan et 14V poleks ka probleem), siis ühenda otse akule.
* Rohelise ja alumise musta juhtme vahel on voltmeeter, mõõdab aku pinget, ühendada tuleb paralleelselt tarbijaga ehk roheline aku plussi ja must aku miinusesse.
* Alumise punase ja alumise musta juhtme vahel on ampermeeter (kui lähemalt vaadata, siis šunt särab kohe pistiku kõrval vastu), see tuleb ühendada tarbijaga jadamisi nagu ampermeetrid ikka. Kuna alumine must juhe on voltmeetriga jagatud ja sai eelmises punktis juba aku miinusklemmile paika, siis tuleb mõõteriista viimane vaba kontakt ühendada tarbijaga nii, et aku plussklemmilt läbi tarbija aku miinusklemmi poole kappav vool käiks läbi mõõteseadme.
* Viimaks läheb aku plussist juhe tarbija sellesse otsa, milles hetkel veel midagi ei ole. Hõõgpirni puhul pole vahet, aga nõudlikuma seadme puhul pead järgima seadme polaarsust, et aku pluss seadme plussi ja seadme miinus ampermeetrisse, nagu eelmises punktis öeldud.
Ahjaa, seda ka peab ilmselt mainima, et vattmeetri maksimumvõimsus 1000W kehtib ainult 100V pinge korral - piiravaks teguriks on ampermeetri mõõtevahemik, mis on 0-10A. Ehk siis 12V aku puhul on maksimum 120W.
* DC 7-12V on loogikaosa toide, sest kui see poleks eraldi, lülituks meeter välja koos tarbija väljalülitamisega. Analoog-meetri puhul pole see probleem, sest osuti läheb vedru mõjul nulli, aga hiinadigi puhul on vahel oluline info, et kas saba andis tarbija ja ekraanil on 0 või siis tarbija tarbib edasi ning mõõteriist on küpse. Kui aku pinge jääb sinna vahemikku (kahtlustan et 14V poleks ka probleem), siis ühenda otse akule.
* Rohelise ja alumise musta juhtme vahel on voltmeeter, mõõdab aku pinget, ühendada tuleb paralleelselt tarbijaga ehk roheline aku plussi ja must aku miinusesse.
* Alumise punase ja alumise musta juhtme vahel on ampermeeter (kui lähemalt vaadata, siis šunt särab kohe pistiku kõrval vastu), see tuleb ühendada tarbijaga jadamisi nagu ampermeetrid ikka. Kuna alumine must juhe on voltmeetriga jagatud ja sai eelmises punktis juba aku miinusklemmile paika, siis tuleb mõõteriista viimane vaba kontakt ühendada tarbijaga nii, et aku plussklemmilt läbi tarbija aku miinusklemmi poole kappav vool käiks läbi mõõteseadme.
* Viimaks läheb aku plussist juhe tarbija sellesse otsa, milles hetkel veel midagi ei ole. Hõõgpirni puhul pole vahet, aga nõudlikuma seadme puhul pead järgima seadme polaarsust, et aku pluss seadme plussi ja seadme miinus ampermeetrisse, nagu eelmises punktis öeldud.
Nüüd sa ühendasid lihtsalt aku plussi aku miinusega ja kaitse peabki maha põlema. Alumise pistiku klemmid on pmst omavahel lühises, seal vahel on voolutugevuse mõõtmiseks šunt, mis põhimõtteliselt on kalibreeritud traadijupp.
Ahjaa, seda ka peab ilmselt mainima, et vattmeetri maksimumvõimsus 1000W kehtib ainult 100V pinge korral - piiravaks teguriks on ampermeetri mõõtevahemik, mis on 0-10A. Ehk siis 12V aku puhul on maksimum 120W.
-
- Postitusi: 449
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 115 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Sellised vidinad annavad mõõte suuna või suurusjärgu, mis teada saamiseks kasutaja tasemel on ju OK.
Olen neid kaks tükki suutnud õhtale saada, ning peamiseks põhjuseks kasutaja poolne mõõteseadme piiride kompamine. Nimelt genekas toodab vahelduvat voolu ning mingi jama toimus alaldiga ning kogu ratas lülitus ümber vahelduvvoolule (mis ta originaalis ongi), teine põhjus oli suurema koormuse rakendamine kui 10A + vibreerimine ehk ekstreemne keskkond, milleks ei ole see seade mõeldud.
Muidu on see päris huvitav asi, hea kui olemas ~ei-maksa-ju-midag aga kui ei ole, siis terve mõistus aitab süsteemidest aru saada.
Olen neid kaks tükki suutnud õhtale saada, ning peamiseks põhjuseks kasutaja poolne mõõteseadme piiride kompamine. Nimelt genekas toodab vahelduvat voolu ning mingi jama toimus alaldiga ning kogu ratas lülitus ümber vahelduvvoolule (mis ta originaalis ongi), teine põhjus oli suurema koormuse rakendamine kui 10A + vibreerimine ehk ekstreemne keskkond, milleks ei ole see seade mõeldud.
Muidu on see päris huvitav asi, hea kui olemas ~ei-maksa-ju-midag aga kui ei ole, siis terve mõistus aitab süsteemidest aru saada.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Mitte midagi ei saa aru.
Mul on antud seadeldis (wattmeeter) skeemil toodud juhtmetega. 40w pirn. Ja 12V aku.
Kas võiksid palun välja tuua täpselt, mis värvi juhtme kuhu ühendan, nii et eksimine oleks välistatud? Sa räägid voltmeetrist ja ampermeetrist, aga mul on wattmeeter ehk siis need kaks asja kokku liidetuna tegemas matemaatilist tehet vattide näitamiseks.
Mul on antud seadeldis (wattmeeter) skeemil toodud juhtmetega. 40w pirn. Ja 12V aku.
Kas võiksid palun välja tuua täpselt, mis värvi juhtme kuhu ühendan, nii et eksimine oleks välistatud? Sa räägid voltmeetrist ja ampermeetrist, aga mul on wattmeeter ehk siis need kaks asja kokku liidetuna tegemas matemaatilist tehet vattide näitamiseks.
Jesper kirjutas: ↑16 Mai 2024, 14:58Minuarust pole sel skeemil midagi viga, pmst "vattmeeter" on lihtsalt kombineeritud voltmeeter ja ampermeeter. Vanalendur juba andis vastuse, aga rahvahariduse edendamiseks seletan pikemalt lahti:
* DC 7-12V on loogikaosa toide, sest kui see poleks eraldi, lülituks meeter välja koos tarbija väljalülitamisega. Analoog-meetri puhul pole see probleem, sest osuti läheb vedru mõjul nulli, aga hiinadigi puhul on vahel oluline info, et kas saba andis tarbija ja ekraanil on 0 või siis tarbija tarbib edasi ning mõõteriist on küpse. Kui aku pinge jääb sinna vahemikku (kahtlustan et 14V poleks ka probleem), siis ühenda otse akule.
* Rohelise ja alumise musta juhtme vahel on voltmeeter, mõõdab aku pinget, ühendada tuleb paralleelselt tarbijaga ehk roheline aku plussi ja must aku miinusesse.
* Alumise punase ja alumise musta juhtme vahel on ampermeeter (kui lähemalt vaadata, siis šunt särab kohe pistiku kõrval vastu), see tuleb ühendada tarbijaga jadamisi nagu ampermeetrid ikka. Kuna alumine must juhe on voltmeetriga jagatud ja sai eelmises punktis juba aku miinusklemmile paika, siis tuleb mõõteriista viimane vaba kontakt ühendada tarbijaga nii, et aku plussklemmilt läbi tarbija aku miinusklemmi poole kappav vool käiks läbi mõõteseadme.
* Viimaks läheb aku plussist juhe tarbija sellesse otsa, milles hetkel veel midagi ei ole. Hõõgpirni puhul pole vahet, aga nõudlikuma seadme puhul pead järgima seadme polaarsust, et aku pluss seadme plussi ja seadme miinus ampermeetrisse, nagu eelmises punktis öeldud.
Nüüd sa ühendasid lihtsalt aku plussi aku miinusega ja kaitse peabki maha põlema. Alumise pistiku klemmid on pmst omavahel lühises, seal vahel on voolutugevuse mõõtmiseks šunt, mis põhimõtteliselt on kalibreeritud traadijupp.
Ahjaa, seda ka peab ilmselt mainima, et vattmeetri maksimumvõimsus 1000W kehtib ainult 100V pinge korral - piiravaks teguriks on ampermeetri mõõtevahemik, mis on 0-10A. Ehk siis 12V aku puhul on maksimum 120W.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.