Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas AzA »

Kõige naljakam on asjaolu, et enamus mootorsõidukite poolt toodetavat saastet toodavad .... konteinerlaevad, mis lakkamatult bolt-on nodi hiinast kohale veavad.
Aga paralleeli võib vedada kasvõi ntx mööbliga, juba päris pikka aega on üsna populaarne ikea ja jyski rämpsu asemel normaalse mööbli putitamine ja kasutamine. Jevronõuetega seda teha ei saaks.
Magada ja susse kappi panna saab ikka, aga nagu Mac ütles, mitte enam ise sel määral kui praegu.
Ühesõnaga on hetkel arukas minna ajude progemist ja lõpmatute vigade tuvastamist minna õppima, selmet kruvikat käes hoida.



Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 599
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 367 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto »

Suhteliselt värske motoentusiastina võin öelda, et võimaluste ja oskuste puudumise tõttu ei tõmba mind absoluutselt motika putitamine, vaid eelistan sõita..

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Mäkk, ma pakun, et vähemalt viimsed 50 aastat ei sõideta arenenud riikides motikaga sellepärast, et ta odav on.
Millal üldse motikas odav oli? Ma mõtlen ikka korralik ratas, mitte mingi võrr (100+ kW või üle tonni töömahtu) .

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas AzA »

elektromargu kirjutas:

Suhteliselt värske motoentusiastina võin öelda, et võimaluste ja oskuste puudumise tõttu ei tõmba mind absoluutselt motika putitamine, vaid eelistan sõita..

Nagu minagi enamjaolt, aga point pole selles, vaid sõitmise võimalus on alati olnud ... küsjonks on neis, kes ise midagi teha tahavad.
Poest grilli saab alati osta, aga kui ise keevitamine ära keelatakse, siis kolivad paljud õlle peale üle - midagi taolist :bsmile:

Ma ikka kuukese ringi elan aastas uk-s, see on naeruväärne, mis seal kohati toimub. Pmst peaks ma kinni istuma, sest julgesin ise seinakontakti vahetada ja rääkimata veelgi kohutavamast teost ... pliidivahetus. Kujuta ette, ühendasin 380v ära ilma litsentsi omamata ... papammm ja tuletõrjel kõvasti tööd.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas randel »

Lihtsalt huvi pärast, mis laadi ümberehitusi siis kogu mootorratturite kogukond pidevalt teeb, et uued saastenormid nii hirmutavad tunduvad? Keevitamist pole ju ka plaanis kellegil keelata kuniks ümberehitus mõistlikesse piiridesse jääb. Tundub kuidagi tondi otsimisega kohast, kus seda pole kunagi olnudki :)

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7344
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

randel kirjutas:

Lihtsalt huvi pärast, mis laadi ümberehitusi siis kogu mootorratturite kogukond pidevalt teeb, et uued saastenormid nii hirmutavad tunduvad? Keevitamist pole ju ka plaanis kellegil keelata kuniks ümberehitus mõistlikesse piiridesse jääb. Tundub kuidagi tondi otsimisega kohast, kus seda pole kunagi olnudki :)

Jäämäe veepealne osa:

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Mäkk, kohvikute ehitamist ei piira miski, sest reeglina on tegemist ikkagi juba arvel olevate ratastega.
Ja kui suure % tänaval veerevatest ratastest need kohvikud moodustavad?

Kui seda IZ-i vaadata, siis arven, et ka 15 aasta pärast võid sa talle vineerplaadi sadulaks panna :lol:

Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1939
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 179 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Vint »

AzA kirjutas:

Kõige naljakam on asjaolu, et enamus mootorsõidukite poolt toodetavat saastet toodavad .... konteinerlaevad, mis lakkamatult bolt-on nodi hiinast kohale veavad.

Sellest veel jubedam on uute tsiklite tootmine! :mrgreen: :-|||
Meeletult plastikut, energiat ja elektrikulu vajav tööstus. Mõnesmõttes saastaksime vähem kui püüaks hoida käigus, juba olemas olevaid tsikkleid. :-|||

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Kõik oleneb, millise mätta otsast vaadata soovid. Kuigi nutikate kaapelaudade haiglane ja pidev kaapimine ümberringi ajab oksele siis maru tore on, et peole ei pea hobusega sõitma vaatamata sellele, et hobuse kasutamine transpordi vahendina kadus tõenäoliselt samuti vanade peerude nutulaulu saatel :)

Kuigi iga järgmine tuluke ja koodike armatuuris paneb ohkima ja ropendama siis ikka ei eruta enam mitte üks teps mõte hommikul lailali õhtuks kokku ning päikseloojangusse (käekõrval tagasi :D ) mõte

Teisalt on maru hea võtta aia äärest vahest oma vana regi, mis vaid võtme näitamisest alati käivitub ja kunagi ühtegi koodi või tulukest mulle ei vilguta. Aga miskipärast peale järgmise koodi kustutamist uuemal vankril siirdub vanake aia äärde tagasi.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas randel »

Macintosh kirjutas:
randel kirjutas:

Lihtsalt huvi pärast, mis laadi ümberehitusi siis kogu mootorratturite kogukond pidevalt teeb, et uued saastenormid nii hirmutavad tunduvad? Keevitamist pole ju ka plaanis kellegil keelata kuniks ümberehitus mõistlikesse piiridesse jääb. Tundub kuidagi tondi otsimisega kohast, kus seda pole kunagi olnudki :)

Jäämäe veepealne osa:

Kui turbod välja jätta, siis saaks enamust sarnaseid ümberehitusi ju ka uute ratastega teha. Turbo lisamine tänastele viimase piirini forsseeritud ja optimeeritud mootoritele mõjuks nende elueale suhteliselt hävitavalt ilmselt.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7197
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

elektromargu kirjutas:

Suhteliselt värske motoentusiastina võin öelda, et võimaluste ja oskuste puudumise tõttu ei tõmba mind absoluutselt motika putitamine, vaid eelistan sõita..

Mind täna juba enam ka just väga suure väega ei tõmba remontima,aga vahel on lahe midagi oma kätega teha,kas või hooldust teha,kui muud ei viitsi.
Minu arust peaks iga tsiklit omav tegelane , sellel vähemalt hooldust ja veel üht teist oskama teha ning omama selleks ka isiklikke töövahendeid.
Samas maailm on juba pöördumatult liikumas sinnapoole,kus inimene oskab suhteliselt kitsast osa oma erialast ja ei midagi enamat.Paljudele on isegi söögivalmistamine(mitte soojendamine) ületamatu raskus,rääkimata siis lihtsalt oma käte ja mõistusega millegi tehnilise remontimisest või ümber ehitamisest.

Nende uute tsiklite aretamine viib muidugi selleni,et iga väiksemgi asi tuleb arvutiga ära lõpetetada. Vahetad siduri kettad ja ilma kalibreerimatta sa ratast tööle ei saa või kui saad,siis sidur ei tööta.Veokatel see täna juba nii käibki.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4071
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Kirs »

Pole nüüd asi ikka nii hull ka. Nagu on saada autodele kõikvõimalikke nn vaese mehe diagnostikaseadmeid on neid ka tsiklitele. http://www.ebay.co.uk/sch/Diagnostic-Eq ... ke=Triumph

SERTÃO
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 599
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 367 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto »

urmas66 kirjutas:

Minu arust peaks iga tsiklit omav tegelane , sellel vähemalt hooldust ja veel üht teist oskama teha ning omama selleks ka isiklikke töövahendeid.
Samas maailm on juba pöördumatult liikumas sinnapoole,kus inimene oskab suhteliselt kitsast osa oma erialast ja ei midagi enamat.Paljudele on isegi söögivalmistamine(mitte soojendamine) ületamatu raskus,rääkimata siis lihtsalt oma käte ja mõistusega millegi tehnilise remontimisest või ümber ehitamisest.

Kusjuures selles suhtes ma olen tegelikult sinuga nõus. Eks see natuke hapude viinamarjade teema ole minu jaoks, et mul kortermaja hoovi peal on suht keeruline midagi remontida ja pole nii edukalt sotsiaalne, et otsiks linna pealt semud garaažiga.. Aga elektri- ja torutööd teen kodus ise ja on tõesti hullult rahuldust pakkuv. Selle pärast ma usun ka, et seda enam võib see mõnus olla tsikli peal tööd tehes..

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7344
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

randel kirjutas:

Kui turbod välja jätta, siis saaks enamust sarnaseid ümberehitusi ju ka uute ratastega teha.

Uuete masinate ümberehitajad väldivad võimalusel välja- ja sisselaskesüsteemide ümberehitust, kuna see muudab ülesada liialt keeruliseks. Oluline on tähele panna, et ümberehituste käigus tehakse ka suuremaid muutusi elektrisüsteemis. CAN bus juhtmestikuga enam niisama lihtalt juba ümber käija ei õnnestu.
Esmatasandi näide: vahetasin tsiklil esimese hõõgniidiga parkimistule pirni LED'i vastu. Uus tuli hakaks vilkuma, selgus et vajatakse natuke "targemat" LED'i.
Ma ei väida, et ümberehitused on võimatu - väidan, et künnis tõuseb järk-järgult kõrgemale, sest nüüd vajatakse täiesti teiselaadilisi oskusi ning seadmeid. Mida edasi, seda väiksemaks jääb ümberehitamise võimalus "koduste" vahenditega.

Kirs kirjutas:

Pole nüüd asi ikka nii hull ka. Nagu on saada autodele kõikvõimalikke nn vaese mehe diagnostikaseadmeid on neid ka tsiklitele. http://www.ebay.co.uk/sch/Diagnostic-Eq ... ke=Triumph

Jah, muidugi, eeldusel, te see hiina junn, mis on ilmselt koopia-koopia-koopia toetab ikka täielikku ODBII käsustikku. Kui sa teemaga natuke tuttav oled siis tead, et 9/10 sinu loetelus toodud seadmetest ei toeta. Teada saad vaid katse-eksituse meetodil.
Konkreetsest, sinu viidatud tsiklist rääkides: kui kuni 2015 lubas tootja ka ECU's olevat tarkvara kasutajal muuta ja uuendada, siis alates 2015 mudelitest pole see enam võimalik. Mis veelgi halvem, katse ECUs olevta tarkvara uuendada toob kaasa mootori väljalülitamise ja tsikkel muudetakse kasutuskõlbmatuks. Ainuke mis sa karistamatult teha saad on veakoodide lugemine ja hooldusintervalli nullimine. Seda muidugi juluhul, kui sul on toimiv adapter (mis toeatab täielikku ODBII käsustikku) ja tegevuse jaoks vajalik tarkvara (viimast tootjad tasuta laiali ei jaga).

Madlobster kirjutas:

...peole ei pea hobusega sõitma vaatamata sellele, et hobuse kasutamine transpordi vahendina kadus tõenäoliselt samuti vanade peerude nutulaulu saatel :)

Mulle see hobuste võrdlus täitsa meeldib. Miks? Sest keegi ei sundinud hobuseomanikke autode-mootorrtaste peale ümber kolima, see käis vabatahtlikult. Keegi ei ürita hobuste emissiooni, hetmeid või mürataset seadusandlusega reguleerida. Hobused endiselt kasutusel. Nendes kohtades, kuhu on mootorsõidukiga keeruline ligi pääseda (teede puudumine) ja hobi ja sporodivahendina. Vaid üks grupp kodanikke peab hobust ainsaks ja vältimatuks traspordivahendiks - mormoonid. Aga neil on lubatud hobust ilma emisooni- või hetmepiiranguteta edasi kasutada.

Et vältida valearussamu nagu oleks minu näol tegemist ludiidiga:
Mulle meeldib moodsa tsikliga sõita. Masin täis elektroonikat ja igatsorti kolmetähelised elektroonilised abimehed teevad sõidu ääretult mugavaks (isegi liiga mugavaks). Elektristarter võtab ära vajaduse käivituseks vänta taguda ja elektrooniliset seatav vedrustus kohandub ükskõik milliste teeoludega ...aga ... tänane muutus millest me Euro4 raames räägime pole ju evolulutsioon ega revolutsioon. See on välistest asjaoludest (seadusandlus) tingitud muutus, mis ei tee tsiklisõitu või mootorratta omamist kuidagi nauditavamaks ega paremaks, selle põhiliseks eesmärgiks on rohkem õnnelikke jääkarusid, delfiine ja europarlamentääre.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas pühak »

Macintosh kirjutas:
Spoiler
randel kirjutas:

Kui turbod välja jätta, siis saaks enamust sarnaseid ümberehitusi ju ka uute ratastega teha.

Uuete masinate ümberehitajad väldivad võimalusel välja- ja sisselaskesüsteemide ümberehitust, kuna see muudab ülesada liialt keeruliseks. Oluline on tähele panna, et ümberehituste käigus tehakse ka suuremaid muutusi elektrisüsteemis. CAN bus juhtmestikuga enam niisama lihtalt juba ümber käija ei õnnestu.
Esmatasandi näide: vahetasin tsiklil esimese hõõgniidiga parkimistule pirni LED'i vastu. Uus tuli hakaks vilkuma, selgus et vajatakse natuke "targemat" LED'i.
Ma ei väida, et ümberehitused on võimatu - väidan, et künnis tõuseb järk-järgult kõrgemale, sest nüüd vajatakse täiesti teiselaadilisi oskusi ning seadmeid. Mida edasi, seda väiksemaks jääb ümberehitamise võimalus "koduste" vahenditega.

Kirs kirjutas:

Pole nüüd asi ikka nii hull ka. Nagu on saada autodele kõikvõimalikke nn vaese mehe diagnostikaseadmeid on neid ka tsiklitele. http://www.ebay.co.uk/sch/Diagnostic-Eq ... ke=Triumph

Jah, muidugi, eeldusel, te see hiina junn, mis on ilmselt koopia-koopia-koopia toetab ikka täielikku ODBII käsustikku. Kui sa teemaga natuke tuttav oled siis tead, et 9/10 sinu loetelus toodud seadmetest ei toeta. Teada saad vaid katse-eksituse meetodil.
Konkreetsest, sinu viidatud tsiklist rääkides: kui kuni 2015 lubas tootja ka ECU's olevat tarkvara kasutajal muuta ja uuendada, siis alates 2015 mudelitest pole see enam võimalik. Mis veelgi halvem, katse ECUs olevta tarkvara uuendada toob kaasa mootori väljalülitamise ja tsikkel muudetakse kasutuskõlbmatuks. Ainuke mis sa karistamatult teha saad on veakoodide lugemine ja hooldusintervalli nullimine. Seda muidugi juluhul, kui sul on toimiv adapter (mis toeatab täielikku ODBII käsustikku) ja tegevuse jaoks vajalik tarkvara (viimast tootjad tasuta laiali ei jaga).

Madlobster kirjutas:

...peole ei pea hobusega sõitma vaatamata sellele, et hobuse kasutamine transpordi vahendina kadus tõenäoliselt samuti vanade peerude nutulaulu saatel :)

Mulle see hobuste võrdlus täitsa meeldib. Miks? Sest keegi ei sundinud hobuseomanikke autode-mootorrtaste peale ümber kolima, see käis vabatahtlikult. Keegi ei ürita hobuste emissiooni, hetmeid või mürataset seadusandlusega reguleerida. Hobused endiselt kasutusel. Nendes kohtades, kuhu on mootorsõidukiga keeruline ligi pääseda (teede puudumine) ja hobi ja sporodivahendina. Vaid üks grupp kodanikke peab hobust ainsaks ja vältimatuks traspordivahendiks - mormoonid. Aga neil on lubatud hobust ilma emisooni- või hetmepiiranguteta edasi kasutada.

Spoiler

Et vältida valearussamu nagu oleks minu näol tegemist ludiidiga:
Mulle meeldib moodsa tsikliga sõita. Masin täis elektroonikat ja igatsorti kolmetähelised elektroonilised abimehed teevad sõidu ääretult mugavaks (isegi liiga mugavaks). Elektristarter võitab ära vajaduse käivituseks vänta taguda ja elektrooniliset seatav vedrustus võimadlab kohandud ükskõik milliste teeoludega ...aga ... tänane muutus millest me Euro4 raames räägime pole ju evolulutsioon ega revolutsioon. See on välistest asjaoludest (seadusandlus) tingitud muutus, mis ei tee tsiklisõitu või mootorratta omamist kuidagi nauditavamaks ega paremaks, selle põhiliseks eesmärgiks on rohkem õnnelikke jääkarusid, delfiine ja europarlamentääre.

Amišid olid need hobutranspordi paadunud fännid. Tallinnas mormooni kiriku ees igatahes laiutab autoparkla. Aga see selleks, norin tegelikult pisiasja kallal. :)

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Eks siin on nüüd kaks teemat. Üks mure on selles, et ei saa ise eriti ehitada väga lihtsate vahenditega teine on saastenormid.
Kuna minu vanus on ka pigem selles pooles, kus vanade asjade vaatamine, katsumine soojema tunde tekitab kui kogu see tulede meri armatuuris siis saan ma väga eduliselt kogu jutust aru. St , et aknapesu vett kallata või piduriklotse vahetada peab olema koduses garaažis spets võtmed, spets arvutid ja spetsprogrammid ning väga palju teadmisi. Ehk siis lihtsam on töökojast läbi sõita ja kukrut kergendada. Muudest tuunimistest ja vahetustest rääkimata.

Selle kõige halba või head ei saagi ühe lausega kokku võtta. Ilmselge on, et mingis tulevikus on sisepõlemismootor (meile tuttavas vormis) kui selline ajaloomuuseumis ning üksikud entusiastid näitavad neid näitustel nagu praegu aurumasinat ja looreha.
Zil Kamaz Gaz jms veokad versus täna viimastele normidele vastavad veokad. Elik vist oleks juba üsna keeruline midagi hingata kui norme poleks. Ja jah võrdluseks võib tuua suurtehased aasias ja sealt konteinerlaevadega mobla korpuseid, mullikilet ja võtmehoidjad üle maailma vedada siis tundub üsna totter minu väikeauto sumpat iga aasta nuusutamas käia. Kuid siiski tänapäeva veoka taga võib tallinnast tartu sõita kui maz i taga hakkas pilt peale 10nendat km ähmaseks muutuma.

Vanaaja lastel küündis ajukääruke tammetõru sisse tikke toppida, ja puulusikaid vesta. Natuke värskemad suutsid segukruvi keerata ja klappe soveldada. Tänapäeva kärbsed ei tea, mis asjad on tammetõrud aga suurema entusiasmi korral vahetavad ajudes kivisi ja lisavad koodijuppe. Ehk siis areng läheb edasi koguaeg (nutu ja nostalgia nuuksatusi kostub arvan, et külasepp sajatas traktorite tuleku aegu, et tänapäeva noor ei oska hobest rautada maailm on hukkas ja nälga nad jäävad) ja seda ei ole võimalik pidurda ja kas peaks??? Hobisi midagi luua midagi teha on küll ja küll ja kui ajukäär kaasa kõverduda suudab ei pea seda karbussi regullimist taga nutma ju jääma. St see taganutmine küll kaob põlvakonna vahetusega ja vandel peerudel läheb südame alt soojaks ja nägu tähtsaks kui lapselaps vana võrriga tuleb ja palub taadil asi näituse tarvis tööle panna. Uhkusest pakatavalt tuuakse kuurist kruvikeeraja regullitakse kontkativahe ja segukruvi, puhastatakse küünal jms. Ja ohatakse et need ajad on igaveseks möödas.

Nagu eelenevalt ühe lause võimatuse koha siis neid lauseid võib siia pikalt ritta seada ja arutada, mis on hea ja mis ei ole ja miks. Küll tegelikult oleneb, mis mätta otsas sa oled.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3136
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 330 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas ranel »

Tavalise motomehe jaoks see ilmselt midagi ei muuda ju. Smashil vaadati mind nagu tonti, kui võtsin tagumise ratta alt ja viisin rehvi vahetusse. Ometi on see suunitlusega üritus, kus peaks neid isetegijaid päris palju olemas. Ilmselt enamik lasevad vajaliku teenindused ära teha ja naudivad vaid sõitmist.

Küll aga teeb näiteks maailmarändurite elu keerulisemaks, kui lollikindla karpa asemel on masin, mis kas sõidab ilusti või seisab. Erinevalt karpamasinast, mis võtab rohkem kütet, aga tavaliselt liigub edasi.

Need praegused turboprojektid pole praegugi legaalsed, kuna väljalase ümber ehitatud. See on hoopis muidugi teine küsimus, et kuidas nad ÜV kätte saanud on.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7197
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Macintosh kirjutas:

...aga ... tänane muutus millest me Euro4 raames räägime pole ju evolulutsioon ega revolutsioon. See on välistest asjaoludest (seadusandlus) tingitud muutus, mis ei tee tsiklisõitu või mootorratta omamist kuidagi nauditavamaks ega paremaks, selle põhiliseks eesmärgiks on rohkem õnnelikke jääkarusid, delfiine ja europarlamentääre.

See lause mulle meeldib ja see asi ongi nii. Kõik see on suur äri ja väga suured rahad,aga mitte tootjale vaid igasugu nõuete loojatele ning muudele struktuuridele.Autod on juba eelmisest aastast EURO6 ja tsikleid ootab ju ka mingi aja pärast sama kamm.
Veokate kohapealt võin kinnitada,et kõik autod alates Euro4 on vähem töökindlamad,kui sellest eelnevad,ma pean silmas just mootori ja elektroonika osa. Ja samuti on ka remont ning varuosad nende normide kasvdes kordades kallinenud. Tean seda puhtalt oma kogemusest,sest olen oktoobri kuu seisuga 25 aastases ettevõttes, sellega algusest peale tegelenud. Tehnika on olnud lääne päritolu.Täna mee üritame elus hoida veel viimaseid euro3 autosid, sest nendega saab natuke vähema kuluga tööd teha.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7344
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

urmas66 kirjutas:

Kõik see on suur äri ja väga suured rahad, aga mitte tootjale vaid igasugu nõuete loojatele ning muudele struktuuridele.

Nii mõnigi väiksem tootja paneb paari aasta jooksul uksed kinni ja väikeseeria masin jääb nõuete pärast tootmata.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3190
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Suurfirmad kellel liinilepingud taga on peavad uusi veokaid garantii aja ainult, siis võtavad uued.Teise ringi omanikud pärivad remondi eest maksmise.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Mnjah. Ei vaata ka mina hea pilguge seda pidevat kruvide kruttimist. Mulle tundub aga, et paljus on siin taga maksuriigi soov, et inimesel puuduks oskus ja ka võimalus midagi ise valmis teha endale, naabrimehele või naabri koerale. Sest seda tegevust ei saa maksustada. Kui aga teha inimestest sulgedeta kuked, (st nad ei saa üksi hakkama) ning saavutada olukord, kus isegi kodus läbipõlenud sularit ei saa ise vahetada, tuleb see tellida mõnelt ettevõttelt - tekib käive ja seda SAAB maksustada. Igipõline vastuolu riikide ja nende kodanike või alamate vahel. Kui enamus on oskajad ja hakkamasaajad, on keeruline maksustada ja riik ei suuda raha koondada. Kui kõigile kruvi tagumikku keeratakse, kaob aga initsiatiiv ning jälle raha ei laeku, sest keegi ei teegi midagi - selle viimase olukorra lõpetab aga vaid mingi kataklüsm.
Tsiklitest: No aga hoidkem oma vanad apastraadid siis kenasti elus - ega muud üle ei jää. Isiklikult tõesti loodan, et sõidan veel kaua eeldatavasti oma viimase rattaga. Oskaja ja ettevõtliku inimese vastu ei saa isegi riigivõim, seal aitab vaid surm.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Villem »

Torgin vana teema korraks üles. Leidsin Youtubest laheda video, mis räägib kuidas USA's uute 2017 KTM ja Husqvarna enduurokatega asi käib. Töökoda ei tohi sul isegi mitte teise hammaste arvuga hammakaid panna enam. Ratas tuleb müümisel arvutiga ühendada, ära regada ja aktiveerida, hiljem tellitakse jupid konkreetse ratta VIN koodi alusel. Ja te siin vingute Euro 4 kallal ... :wack:

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)

Ardilla
Postitusi: 1154
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 71 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Ardilla »

Ja jõudis kohale see päev...

Kuulge, kas on kuskil nimekiri tsiklitest mis euro 4 on. Ja mingit infot mis nendest euro 4 maha maganud masinatest saab, ehk kas neid siis ei hakatagi tootma euroopa turule?

Huvitav, et tootjad selle peale ei mõelnud ...

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7344
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Ardilla kirjutas:

Ja jõudis kohale see päev...
Kuulge, kas on kuskil nimekiri tsiklitest mis euro 4 on. Ja mingit infot mis nendest euro 4 maha maganud masinatest saab, ehk kas neid siis ei hakatagi tootma euroopa turule?
Huvitav, et tootjad selle peale ei mõelnud ...

Sellist nimekirja pole, kõiks tsiklid, mida sa tänasel päeval poest osta saad on Euro4.
Tootjad olid selleks valmis: mõned läksid tootmisest maha, mõned muutusid.

Villem kirjutas:

Torgin vana teema korraks üles. Leidsin Youtubest laheda video, mis räägib kuidas USA's uute 2017 KTM ja Husqvarna enduurokatega asi käib. Töökoda ei tohi sul isegi mitte teise hammaste arvuga hammakaid panna enam. Ratas tuleb müümisel arvutiga ühendada, ära regada ja aktiveerida, hiljem tellitakse jupid konkreetse ratta VIN koodi alusel. Ja te siin vingute Euro 4 kallal ... :wack:

See on hetkel vist ühe konkreetse margi esinduse rida? Tootja üritab võimalikult pikalt hoida kontolli sõiduki üle, sest nii teenib rohkem. Paljudel aladel tehakse seda ammu
ja jõuab varem või hiljem siia ka. Euroopas on paar korda üritatud aga seni pole vee läbi läinud. Aga me tüürime vaikselt sinna.
Viimane kord, kui tsiklit arvele võstin siis kontrolliti, et õiges mõõdus rehvid oleks all.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2192
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ei, see aju modimise keeld on puhas USA, või no pigem eelkõige California eripära. Tootja ei teeni sellest kuidagi rohkem, kui ta ei saa sulle enam nii kergelt kogu seda kilomeetrist Powerpartsi kataloogi, remapitud aju jms asju maha müüa :) Endurokate igakülgne kottimine on seal juba väga pikkade traditsioonidega teema, sest poliitikud on igal pool poliitikud. Nende põhiline "mure" tundub olevat see, et isegi kui osariik on meie mõistes ülevaatuse kehtestanud, satub uus sõiduk sinna esimest korda umbes 5-7 aasta jooksul, mis on laias laastus sama aeg, mille jooksul tüüpiline keskklassi ameeriklane oma võrri ilusti prügikasti kõrvale lükkab.


Ardilla
Postitusi: 1154
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 71 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas Ardilla »

Macintosh kirjutas:
Ardilla kirjutas:

Ja jõudis kohale see päev...
Kuulge, kas on kuskil nimekiri tsiklitest mis euro 4 on. Ja mingit infot mis nendest euro 4 maha maganud masinatest saab, ehk kas neid siis ei hakatagi tootma euroopa turule?
Huvitav, et tootjad selle peale ei mõelnud ...

Sellist nimekirja pole, kõiks tsiklid, mida sa tänasel päeval poest osta saad on Euro4.
Tootjad olid selleks valmis: mõned läksid tootmisest maha, mõned muutusid.

No osad masinad on eelmise aja lao jääk, ja kas midagi juurde tuleb on tume maa... Lisaks mis hinnada nendele E4 küsima hakatakse.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”