638 taastamine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Out_Of_Order

638 taastamine

Lugemata postitus Postitas Out_Of_Order »

Tere,
Plaanis on siis üks suhteliselt räämas 638 korda teha ja ise nii Pro ei ole, et kõike oskaks.
Hakkan siis ükshaaval tekkinud probleemidele lahendusi paluma.

Kuidas Jawa 638 Pingeregulaatori ja alaldi korrasolekut kontrollida?
Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

testriga mõõdetakse alaldit.(x,y,z otsad peavad ühtepidi juhtima massi suhtes ja teistpidi +i suhtes)
kui mootor töötab ja laadimispinge ei ole liiga suur/väike,siis on relee ka korras.

relee jaoks on muidugi eraldi mõõteseade olemas,see siis koosneb lambist ja muudetava pingega(u.8-17V)toiteallikast ja juhtmetest mille külge relee ühendatakse,testrit on ka vaja pinge mõõtmiseks või voltmeetrit.see asi kõlbab nii elektrooniliste kui ka kontaktidega releede häälestamiseks.
lõpp reguleerimine tuleb ikka mootorratta peal teha.(kontakt releed)
jawa638 elektroonilist niisama reguleerida ei saa!

Teema algataja
Out_Of_Order

Lugemata postitus Postitas Out_Of_Order »

Nii, Alaldi pasitab Ok olevat.

Oskaksid sa seda regulaatori kontrollimist täpsemalt kirjeldada? (kuidas mis toimima peab)
Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

kahjuks peast ei mäleta neid relee otsi.see,mis sealt harja külge läheb,sinna ja massi vahele pane 12V lamp.
teine ots peaks mass olema,see massi.(M)
kolmas oli vist+ vist(D)aga pole kindel.selle ja massi vahele reguleeritav pingeallikas(adapter vms)selline millel annab sujuvalt pinget reguleerida.
max pinge ca +17V
see ots,kus oli mingi number (54 või 87 vms)jäta vabaks.

siis hakkad pinget tõstma 8Vst(lamp põleb)testriga kontrollid,kusagil 12..14v peaks lamp kustuma.kui nii on siis töötab.
Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1273
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 43 korda

Lugemata postitus Postitas isakene »

ints0000 kirjutas:
siis hakkad pinget tõstma 8Vst(lamp põleb)testriga kontrollid,kusagil 12..14v peaks lamp kustuma.kui nii on siis töötab.
Täpne vahemik oleks siis 13,7 - 14,2V, kus kustuma peaks.

Teema algataja
Out_Of_Order

Lugemata postitus Postitas Out_Of_Order »

Nii, sai siis proovida.
Klemmid on sellised < 54(tühi) > < D+ > <DF(harjadesse minev juhe)> <B- (mass)>

Sai siis õpetuse järgi teha. (pinget andis pooltühi aku 8-9 V)
Lamp DF ja B- vahel põlema ei hakanud. Testriga mõõtes oli nende kahe vahel enamvähem sama pinge mis akul. Nii kui lamp vahele panna, langes pinge nulli.
Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

nii vaatasin selle regulaatori skeemi.
D+ on pluss
DF ja D- vahele panid lambi.
kui see 8-9V ei põle siis on relee läbi(täpsemalt on katkestuses juht transistor
TESLA KD602 või on ära põlenud täppis takisti millega pannakse paika see millal transistor sulgeda)
see pinge mis sul sinna ilma lambita tuli,tuli läbi eelneva transistori ja 47K oomise takisti.Selle järgi võib arvata et transistor ikka katkestuses.
Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

võiksid selle välja joota ja üle mõõta(see käib siis nii et testri + baasi ja peab
mõlema otsa kollektori(korpus) ja emmitteri suhtes juhtivust näitama)
emmitter ja kollektor omavahel ei tohi kumbagi pidi juhtida!

asendusvarjandiks sobivad vene transid: KT840,KT812,KT819 jne

Teema algataja
Out_Of_Order

Lugemata postitus Postitas Out_Of_Order »

Tänud igaljuhul selle hea selgituse eest, aga minu vähesed teadmised elektroonika vallast jäävad siinkohal jalgu. Ei saa täpselt arugi mis detailidest juttki :?
Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

siis kõige lihtsam sul poest või kellegi käest uus relee osta(mis töötab).

Teema algataja
Out_Of_Order

Lugemata postitus Postitas Out_Of_Order »

Niih,
Sai siin natukene vaadatud ja aretatud.
Proovisin žiguli pinge regulaatoriga ja laadimise seisukohalt asi paremaks ei muutunud. Või on žiguli regul. paigaldamine vale mõte?
Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

kas juhtmed oled üle mõõtnud,et kas need ikka korras.
pane selle relee otsad D+ ja DF kokku ja vaata siis kas laeb,kui ei siis kusagil mujal jama.
NB! kui otsad kokku paned,siis genekast tuleb max pinge,nii et vaata et lambid läbi ei põleks.

Teema algataja
Out_Of_Order

Lugemata postitus Postitas Out_Of_Order »

Juhtmed vaatasin kõik üle. Kõik oli korras.
Hetkel jätan elektri sinnapaika.
Teeks ennem mootori korda.

Millest on mootoris terav plagin sees, nii tühikäigul kui ka iga käiguga?

Sai vända keskmised laagrid, sõrmed, sõrme laagrid, kolvid ära vahetada. Kahvlid ja k.kasti hammasratad on ka kõik korras.

tänud.

tsiklivendd
Postitusi: 104
Liitunud: 11 Jaan 2005, 23:10
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas tsiklivendd »

Ilmselt teeb seda häält silindrite vaheline see väikene alumiiniumist sein, mis käib kahe silindri vahele.

Teema algataja
Out_Of_Order

Lugemata postitus Postitas Out_Of_Order »

mõtlete seda pisikest klotsikest, mitte seda suurt tuge mis vända külge kinni keeratekse?
Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

just see suur ümmargune tugi teeb seda nn plaginat.
loksub karteris-see on põhjustatud kõverast väntvõllist ja kui ta loksub seal siis on karter vanaraud.(käivitumine halb jne) aga võib ka miskit muud olla.
kontrolli seda!

Teema algataja
Out_Of_Order

Lugemata postitus Postitas Out_Of_Order »

Tõepoolest jah, käivitumine on halb. Vändast ei lähe aga 3-4 m lükata ja töötab. nv. võtan mootori lahti, siis selgub täpsemalt mis logiseb.

Õnneks on mul lisa karteripooled olemas. :)
Ja vänt on alles rem. läbinud - ei tohiks kõver olla.

Teema algataja
Out_Of_Order

Lugemata postitus Postitas Out_Of_Order »

Kui juba lahti võtan siis teeks ka vabakäigu tule korda.

Mis seal vabakäigu anduris on? Plast isolatsioon, vedru seal sees ja midagi peaks veel sinna sissepoole minema.

Asi selles, et ma ei ole ühtegi korras andurit näind ega tea mis puudu võiks olla.

tänud.
Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

lase see väntvõll treipingis kelladega üle kontrollida,et kusagilt ei viskaks,
keskmisel osal on lubatud kuni 3 kümnendikku(0,3mm) visata,kuid seegi hea pole.
selline asi veel,et karter peab paaris olema ja see keskmine osa ka selle sama karteri oma,sest erinevate karterite poolte avad erinevad üksteisest!
see keskmine pukk peab väga tihedalt sinna karterisse istuma!
kui selle vahelt õhk läbi käib,siis ongi käivitus halb.

vabakäigu andur on plastik korpusega jupp,mille sees on vedru ja käigukasti pool mingi kuul. käigu plaadil on ka üks kõver jupp,mis vabakäigu ajal sinna vastu läheb.
Kasutaja avatar

unimüts
Postitusi: 147
Liitunud: 14 Nov 2004, 21:37
Asukoht: Tartu linn ja Viljandi Tarvastu mk Suislepa

Lugemata postitus Postitas unimüts »

ints0000 kirjutas:
keskmisel osal on lubatud kuni 3 kümnendikku(0,3mm) visata,kuid seegi hea pole..
Olen kohanud ise juhust, kus uus väntvõll on visanud veidi. Treipingis kohe asi selgitatud välja ja sirgeks aetud. Seepeale sissepandud ja asi töötas. Samas see 3 kümnendikku ei ole üldse hea ka, sest vibra on sees põhiline on see, et väntvõll jõuga sees oleks. 3 kümnendikku logisemist hakkab kareterit sööma ja aasta-kahega on karter pees.
ints0000 kirjutas:
see keskmine pukk peab väga tihedalt sinna karterisse istuma!
kui selle vahelt õhk läbi käib,siis ongi käivitus halb.
.
Kui see nö sissevisates läheb, tuleks midagi vahele panna, et see oleks ikka tihe. Ise olen kasutanud selle jaoks veneaegset küpsetuspaberit. see ei põle ei mädane seal ja paksust on ka piisavalt. Loksu sinna sissejätad saad kuu-kahe pärast uuesti mootori pulkadeks võtta.


Unimüts tahab teha ükskord remonti ja korralikult. Aeg on raha ja sõita tahab ka.
Ps alati ei ole kasulik uusi juppe vaid kasutada koos vanadega koos. See rikub ka mootorit. KUi vahetad, siis juba kõik.:):)
Yamaha Fazer fzs 600 (1998)- naisele
Ja otsin juba ise uut kaherattalist...
Kasutaja avatar

miilits
Postitusi: 763
Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
Asukoht: Viljandi

638 taastamine.

Lugemata postitus Postitas miilits »

Tee Sinu kannatusteraja lõpuni ei saa kerge olema, eriti veel siis, kui selle masinaga on sadistlikult käitutud.Isiklikud kogemused eelmisest aastast.

Teema algataja
Out_Of_Order

Lugemata postitus Postitas Out_Of_Order »

ints0000 kirjutas:
vabakäigu andur on plastik korpusega jupp,mille sees on vedru ja käigukasti pool mingi kuul. käigu plaadil on ka üks kõver jupp,mis vabakäigu ajal sinna vastu läheb.
Vat seda ma tean, et kuul. Aga milline? Selline mis mahub seal plasttorus vabalt liikuma? Oleks üpris tänulik täpse seletuse eest :)

Nii palju veel, et vänt sai kloostrimetsas paika pandud ja sõidetud on sellega minimaalselt. Ja nn. "uued vanad" karteripooled on ühest paarist ja see vahetugi on ka samast komplektist. Kulumisjägi ei ole, on ainult pikalt seismise tunnused. Vana kasutaja ei olnud aastaid mootorit puutunud.
Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

jah selline kuul,mis seal vabalt liigub,aga otsast välja ei kuku.

Teema algataja
Out_Of_Order

Lugemata postitus Postitas Out_Of_Order »

selge pilt, plasttoru on siis otsast koonus kui ma õieti aru saan.
hakkan aretama seda siis.

tänud. :bsmile:

Teema algataja
Out_Of_Order

Lugemata postitus Postitas Out_Of_Order »

Mootor lahti.
Ja on teada ka miks se jube plagin sees oli.
Siduripoolne vända ots on normaalsest diameetrist 1,3 mm kitsam - vänt põhimõtteliselt loksus selles vahemikus. Ning see keskmine tugi oli ka endale tugevad sooned loksutanud.
Kasutaja avatar

unimüts
Postitusi: 147
Liitunud: 14 Nov 2004, 21:37
Asukoht: Tartu linn ja Viljandi Tarvastu mk Suislepa

hmm

Lugemata postitus Postitas unimüts »

hmm terve teema korra üle kaenud. Ei näinud ma su masianst ühtegi pilti. Kuidas nendega lood on. Liigiub midagi??
Yamaha Fazer fzs 600 (1998)- naisele
Ja otsin juba ise uut kaherattalist...

Teema algataja
Out_Of_Order

Lugemata postitus Postitas Out_Of_Order »

Ikka on olemas. :)

Asi näeb hetkel selline välja.
http://www.zone.ee/shareware/jawa/1.JPG?2
http://www.zone.ee/shareware/jawa/2.JPG?2
http://www.zone.ee/shareware/jawa/3.JPG?2

Mootorist ja muudest jubinatest ei hakka vast pilte üles riputama.

Teema algataja
Out_Of_Order

Lugemata postitus Postitas Out_Of_Order »

Küsiks siia järgi kohe:
Leidsin nüüd sellise sobiva kuulikese sinna vabakäigu andurisse.
Aga kuidas see kuulike seal sees kinni peaks püsima, et välja ei kukuks?

Teema algataja
raido47

Lugemata postitus Postitas raido47 »

Aga kas see terav plagin võibolla sellest et kolb on nii palju kulunud ja lõtkub silindri sees.
Kas kellegil on jawa638 elektri skeemi.(eriti akulaadimist)
Kasutaja avatar

unimüts
Postitusi: 147
Liitunud: 14 Nov 2004, 21:37
Asukoht: Tartu linn ja Viljandi Tarvastu mk Suislepa

Lugemata postitus Postitas unimüts »

raido47 kirjutas:
Aga kas see terav plagin võibolla sellest et kolb on nii palju kulunud ja lõtkub silindri sees.
Kas kellegil on jawa638 elektri skeemi.(eriti akulaadimist)
Jawa elektriskeemi otsi automotost. Terav plagin ei ole lõtkust. Siis on rohkem selline karu müttamise podin sees terav on kuskil vastukäiv nagu rohkem.
http://www.zone.ee/raivokuusik/index.php?file=638.html
Raamatuke jawa 638 remontijatele saab kiirelt läbi lapata.
Yamaha Fazer fzs 600 (1998)- naisele
Ja otsin juba ise uut kaherattalist...
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”