Kergeenduro kohustuslikud hooldused

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Kergeenduro kohustuslikud hooldused

Lugemata postitus Postitas mella »

Olulisemad tootjapoolsed hooldused ja hooldusintervallid KTM 4T EXC 2003 mudelil hobikasutuses.
Need kehtivad üldjoontes ka muude aastate terasklappidega EXC-del.

Mida eriti tähele panna:
1. klapireguleerimine ja nukaketi kontroll igal õlivahetusel, õlifiltrite vahetus ja võrkude puhastus.
2. Süüteküünal igal teisel õlivahetusel
3. nukalaagrid iga 100h tagant.
4. kord aastas mootori täielik hooldus.
Ja tegelikult soovitatakse spetsialistide poolt ka hobikasutuses vahetada õli iga 2 töötunni tagant.


Peale iga sõitu:

Pese tsikkel
Õhuta esiamorte
eemalda ja puhasta esiamordi tolmukaitsed
puhasta ja õlita kett, kontrolli pingsust
puhasta õhufilter ja filtrikast

15h või 100L kütust (normaalhooldus)

vaheta õli ja filtrid
puhasta õlivõrgud ja magnet
vaheta süüteküünal (30h)
kontrolli ja reguleeri klapivahed
määri trossid
kontrolli tagakiige laagreid
kontrolli rattalaagrite lõtku
kontrolli nukaketi venimist
kontrolli nukaketi pinguti hammastikku
Kontrolli veoketi ketirattaid ja keti kulumist.
Sealhulgas kõik eelnevate hoolduste tööd.

Iga 90h või 600L kütust (ehk iga 6. normaalhooldus, tavaliselt tehakse koos aastase hooldusega)

Kontrolli siduriketaste kulumist
Kontrolli sidurivedrude pikkust
Kontrolli silindri ja kolvi kulumist
Kontrolli nukkvõlli kulumist
Asenda nukkvõlli laagrid
Kontrolli klapivedrude pikkust
kontrolli vedrutaldriku kulumist
Kontrolli klapitaldriku ekstsentrilisust
kontrolli klapijuhikute kulumist
Kontrolli nookurirullide radiaallõtku
kontrolli nukaketi venimist
kontrolli nukaketi pinguti hammastikku
kontrolli väntvõlli ekstsentrilisust
asenda kepsu alumine laager (nõuab kogu mootori osandamist)
kontrolli kolvisõrme laagrit
asenda tasakaalustusvõlli laagrid
asenda väntvõlli laagrid
kontrolli kõiki jõuülekande laagreid
kontrolli surveklapi vedru pikkust
Sealhulgas kõik eelnevate hoolduste tööd.

Kord aastas

Mootori täielik osandamine, kepsulaagri vahetus, soovitavalt kolvivahetus.
Esiamordi täishooldus
tagaamordi täishooldus
roolilaagrite määrimine
karburaatori puhastus
summuti villa vahetus
elektrikontaktide määrimine
sidurivedeliku vahetus
pidurivedeliku vahetus
Sealhulgas kõik eelnevate hoolduste tööd.
Kasutaja avatar

hannes
Postitusi: 682
Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
Asukoht: Niinsaare
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas hannes »

Kas kogu selle hooldamise juures sõitmiseks ka aega jääb?

Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!

Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Lugemata postitus Postitas fotek »

mella tahab vist inimesi porganditest eemale peletada selle jutuga siin :)
Siim
#609
Kasutaja avatar

Teema algataja
mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

lohutuseks, titaanklappidega Yamul ja KTM-l on asi veel jubedam ;)
Teistel kergetel on enamvähem sama.

VÄLJA arvatud Suzu DRZ.

kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

kontrolli väntvõlli ekstsentrilisust
Kuidas seda tehakse?
Kasutaja avatar

Teema algataja
mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

kõrtsmikumolu kirjutas:
kontrolli väntvõlli ekstsentrilisust
Kuidas seda tehakse?
Ilmselt kruvitakse pinki ja müüdetakse mikromeetriga, et ei laperdaks.
Ma ka täpselt ei tea, mida selle all mõeldakse, kuid väntvõll võib teinekord vähe "rütmist välja" küll minna.

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Täpselt nii see on, õlivahetus 15h on muidugi jube optimistlik. 2-3 tundi on paras. Kui liivarada siis tund ikkagi. Mitte väga sportolukord ehk 5h.

Muu koha pealt aga, et väga üle neid kruvikesi ei maksa ka kruttida.
Kasutaja avatar

susi
Postitusi: 63
Liitunud: 04 Apr 2006, 21:48
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas susi »

Peale iga sõitu:

Pese tsikkel
Õhuta esiamorte
eemalda ja puhasta esiamordi tolmukaitsed
Äkki keegi seletab natuke seda amordi õhutamist, kasutasin küll otsingut, kuid sealt ei leidnud midagi selle kohta.
Tean, et nata teemaväline, kuid midagi pole teha :)
KTM 300 EXC / KTM 450 EXC / Kawasaki Z750 S
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Esiamordi õhutamise all peetakse silmas õhutusniplikruvide avamist, et sedakaudu rõhkusid tasakaalustada. PS! sama vaja teha ka tsiklit pikemalt kärus transportides, sest kokkusurutud ülerõhus esiamortidel simmerid kaua vastu ei pea, kui tee piisavalt loksutab. Et see pole eriti keerukas tegevus, siis amortide eluea huvides ikka seda tihedalt teha soovitus!
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

VWman
Postitusi: 831
Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
Asukoht: Saku- Kasemetsa
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas VWman »

640 adventure, ka selle hooldused on ka nii tihti või ?
Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Lugemata postitus Postitas fotek »

ei
Siim
#609
Kasutaja avatar

Teema algataja
mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

lc4 ja adventure küll kergeendurode alla ei kuulu ;)

Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

mella kirjutas:
lc4 ja adventure küll kergeendurode alla ei kuulu ;)
kuulub, kuulub :P
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

Raigo kirjutas:
mella kirjutas:
lc4 ja adventure küll kergeendurode alla ei kuulu ;)
kuulub, kuulub :P
krt ja mina mõtleisn et mul on kerge ratas - mella rikkus kõik ära
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

VWman
Postitusi: 831
Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
Asukoht: Saku- Kasemetsa
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas VWman »

mella kirjutas:

lohutuseks, titaanklappidega Yamul ja KTM-l on asi veel jubedam ;)
Teistel kergetel on enamvähem sama.

VÄLJA arvatud Suzu DRZ.

Miks DRZ väljarvatud on ?

KÄIN JALA JA JOON VETT
Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Lugemata postitus Postitas fotek »

õli ei pidanud vist nii tihti vahetama

Siim
#609
Kasutaja avatar

Teema algataja
mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

just käsil 450 EXC rebuild, mis osutub üle ootuste kalliks. Ülaltpoolt võite lugeda, mis kord aastas vahetada tuleks juhendi kohaselt.

Praegu mõned hinnad, kes tahab võrrelda:

Kolb rõngaste ja sõrmega - originaal 2600.-
Keps PROX koos laagriga - 3200 (originaal üle 5k)
väntvõllilaagrid originaal 880.- tk (ilmselt saaks laagripoest poole odavamalt)
Sisselakeklapp (teras) ca 400.-

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Pääsed veel odavalt, SX-i kolb on miskipärast 2x kallim :).

Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

mx77 kirjutas:

Pääsed veel odavalt, SX-i kolb on miskipärast 2x kallim :).

Kas SX-il on äkki kõrgema surveastmega sepistatud kolb? Kelle kolvid KTM-il üldse originaalis on, või teevad ise?

EDIT: 2007a. omal nii ongi: 450XC 12:1 ja forged piston,
450EXC 11:1 ja cast piston :roll:

SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Originaalid on Mahle kolvid.

Kasutaja avatar

Teema algataja
mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

525EXC kolvid on kindlasti sepistatud juba originaalis. see ka varuosakataloogis kirjas. Samas 450EXC pole sepistuse kohta märget, kuid surveaste on kõrgem kui 525EXC-l.

lisaks on ka 450 EXC ja XC kepsud erinevad. nii ülemise kui alumise silma suurus.

Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

mella kirjutas:

525EXC kolvid on kindlasti sepistatud juba originaalis. see ka varuosakataloogis kirjas. Samas 450EXC pole sepistuse kohta märget, kuid surveaste on kõrgem kui 525EXC-l.

lisaks on ka 450 EXC ja XC kepsud erinevad. nii ülemise kui alumise silma suurus.

450 XC ja 525 XC, XC-W ja EXC on kolvi d=95mm, 450 12:1 ja 525 11:1 surveaste, sepistatud mõlemad. Kolvikäik on erinev. Samas kui 400XC-W ja EXC, 450XC-W ja EXC on sama läbimõõduga d=89 mm ja sama surveastmega 11:1 valatud kolb. Kolvikäigud muidugi erinevad 400 ja 450. Diameetri poolest võiks olla peal siis samad kolvid 400 EXC ja 450 EXC ja omakorda 450XC ja 525EXC-l? :roll:

SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

Vähe OT, aga iseremontijatele on praegu Säästumarketis müügil kummist rõngastihendite komplekt , ilusti karbi sees, firma nimi Walter (punane pakend, eks ta ole jälle väikeste kollaste käte töö). Kokku mingi 370 tk erinevaid mõõte kuni 50mm välja, igat mõõtu 10 tk vähemalt ja hinnaks 99kr. Pole kallis ka ja hea on ikka võtta karbist, ei pea poole remondi pealt poodi jooksma. :D Kes soovib se proovib :!:

SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Kasutaja avatar

Teema algataja
mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Nüüd ka mootoriremont kokku võetud numbrites. Soovitan lugeda ka esimest postitust selles teemas.

Kokku maksumus (detailid 250h sõitnud KTM 4T mootori remondil, mis tegelikult peaks olema aastahooldus) umbes 15000, millest profülaktilisi kulutusi ca 1000kr ja ettenägematuid kulusid 3000kr.

Ise tehtud mootori demontaaz ja montaaz, mille eest küsiti vahemikus 2500-5000 ja mida pole arvestatud maksumuses.

Seega võib kapremontimata 4T tsikli korraline aastaremont ulatuda 20K-ni, kui järgida tootja soovitusi ning lasta asjatundjatel teha.

arve 1
väntvõlli, nukkvõlli ja balanssvõlli laagrid
Kolb rõngastega 2203
sil pea tihend 194
mootorikett 750
kiigekaitse 152
veepumba tihend
sid.kaane tihend 156
geneka kaane tihend
siduri kontraplekk
väntvõlli suur simmer 114
klapisääre tihendid 135
KOKKU 6255 kkm

arve 2
kiige simmerlingid + puksid + laagrid
KOKKU 710 kkm

arve 3
Sisselaskeklapid
KOKKu 770 kkm

Arve 4
Klapivedrud
KOKKU 1083 KKM

Keps 3200 kkm
väntvõlli kepsuvahetus 700
väntvõlli laagrid 850
klappide lõikamine ja juhtpukside remont 700
käigukasti nukkide remont 800
muud tööd 300

Kasutaja avatar

Timofei
Postitusi: 334
Liitunud: 28 Sept 2008, 18:04
Tsikkel: 10
Asukoht: Narva

Re: Kergeenduro kohustuslikud hooldused

Lugemata postitus Postitas Timofei »

siis iga aasta peab teha 20k eest remondi rattale? Ja siduri vahetus lisaks

Gas-All-In+1,5%Oil = Fumus Sanktus

matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Re: Kergeenduro kohustuslikud hooldused

Lugemata postitus Postitas matti »

Vastavalt sellele kui kõva sõidumees oled, saab ka nii sõita, et parandad vajadusel, mitte probleemide ennetamiseks. :nono:

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”