DNA õhufilter

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Ruigas
Postitusi: 11
Liitunud: 24 Mär 2017, 22:04
Tsikkel: Yamaha XT660X
Tänanud: 2 korda

DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas Ruigas »

Tere,

Ei teadnudki kas panna "rumalate küsimuste" või siis siia rubriiki postitus. Fakt on see, et hetkel veel väga hästi kursis pole mootorrataste hingeeluga ja püüan vaikselt seda maailma kombata, seega vabandan ette ära kui mõne eksperdi silma riivama peaksin oma rumala sõnakasutusega :)

Kas kellegil on kokkupuudet DNA õhufiltritega. Kas kangema filtri paigaldamiseks ja airboxi tuunimise eelduseks on midagi millele kõigepealt tähelepanu pöörata, et filter õigesti funktsioneeriks? Kas suurem õhu pealevool seoses DNA filtritega avaldab ka mootorile mingilmääral negatiivset mõju (kulub kiiremini vms)?



Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 902
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

Rohkem õhku on alati parem, peaasi et see õhk puhas oleks. Ma ei näe tapatalkis mis ratas sul on aga kui sa tahad mingit kasu saada filtri vahetusest, siis pritsungiga rataste puhul peaks segu optimaalseks keerama kas ecu flashimise teel või siis power commanderi või mõne muu sarnase toote abil.
Kui selliseid vidinaid rattal peal ei ole, siis kipuvad igast SPORTfiltrid, SPORTsumpad jne sporditarbed tsikli käiku kehvemaks tegema, tekivad nn. augud jõukõveras ja pudistamine, jõnksutamine jne. Kui sul on karpaga ratas, siis tõstad nõksu võrra nõela ja sõidad naeratades edasi. [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

Teema algataja
Ruigas
Postitusi: 11
Liitunud: 24 Mär 2017, 22:04
Tsikkel: Yamaha XT660X
Tänanud: 2 korda

Re: DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas Ruigas »

igati ammendav vastus, tänud!

Kasutaja avatar

Teema algataja
Ruigas
Postitusi: 11
Liitunud: 24 Mär 2017, 22:04
Tsikkel: Yamaha XT660X
Tänanud: 2 korda

Re: DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas Ruigas »

aa.. tegelikult lisaks küsiks, et kas segu optimaliseerimine peaks toimuma sel hetkel kui sportfilter on küljes või ei mängi see rolli? Nagu ma aru saan, siis Power Commander on täpselt õige vidin selle probleemi lahendamiseks? Kas Summuti mängib ka rolli õhufiltri talituse juures? Et peaks mingi afterstock sumps olema kui paremat tulemust hingamises tahan? Kas stock summuti juures kannatab midagi teha, mis teda siis nö natuke paremaks teeb?

Tänud vastuse eest!

Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 902
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

Optimeerimine toimub siis kui uus filter on peal juba. Sama kehtib sumpa kohta. Enne kui sa hakkad raha tuulde loopima mõtle hästi järgi millest sul ratta juures puudu on, sumpade ja filtrite vahetus sulle mingeid erilisi hobuseid juurde ei anna, mis sa selle rattaga teha tahad? Ilmselgelt sellega kuivamaa rekordeid ei purusta, kui sa tahad sõbrast foori tagant startides kiirem olla, siis vaheta pigem ülekannet. Kui tahad mootorist rohkem välja pigistada siis oled see aasta hiljaks jäänud, filter ja torud on järjekorras lõpu pooles. Sellisel juhul peaksid alustama portimisest, seejärel ntx oversize klapid, uued nukad, kui kogu see kompott garaazhis laua peal on, siis kindlasti tekib isu kas big bore või high comp kolbide järgi, vb h-beam kepsud carillolt veel jne jne, sinna lisa veel power commander ja päris mitmed dynopingi külastused. Ja kui sa kogu selle tsirkuse ära oled teinud ja suhteliselt vaeseks oled jäänud, siis sa oled oma masinaga foori taga ja stock gixxer lüpsab sind endiselt suhteliselt kerge vaevaga. Loo moraal on selline, et kui sa tahad võimsat ja kiiret ratast siis on lihtsam osta valmis toodang.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas AzA »

Ainuke, mis meibi arukas on .... kaalu säästmine.
Seal peaks kah külmkapi sisust alustama ja siis titaan väljalaske juurde minema.
Aga see minu arvamus muidugi.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Ruigas
Postitusi: 11
Liitunud: 24 Mär 2017, 22:04
Tsikkel: Yamaha XT660X
Tänanud: 2 korda

Re: DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas Ruigas »

Sellest olen jah aru saanud, et XT660X ei ole just võimsamate killast oma klassis, kuid millest ma olen aru saanud on see, et sellel rattal ka omad eelised teiste sarnaste seas. Mootori töökindlus (mõni vend on 100k läbi sõitnud nii, et pole mootori juures suurt midagi vahetanud), mugavam sõiduasend pikemate vahemaade jaoks, pikem hooldusvälp jne. Kuuldavasti on nii mõnelgi teisel sama klassi rattal oluliselt rohkem murekohti just seetõttu, et mootor on juba stockis nii viimase piiri peale aetud.
Sellega olen nõus, et neid rattaid on kümneid ja rohkem, mis minu omale foori tagant startides saba liputavad, nende kõigiga ei suudaks ma anyway võistelda ja see pole ka seesmärk :) Küll aga on huvi sellest samast rattast natuke rohkem välja pigistada. Niipalju kui lugenud ja uurinud olen, siis väidetavalt ainuüksi DNA filtrite paigalduse ja Power Commanderi abiga tuleb mu rattale ca 18% võimsust juurde, mis peaks iseenesest juba tuntaval määral sõidumõnu juurde andma. Need oleks just sellised asjad, mida saaks hooaja jooksul teha, kuna see modifikatsioon ei eelda mootori laiali kiskumist. Kõik ülejäänud toimingud (portimine, klapid, nukad jne) jäägu tõepoolest talvepuhkuse raamidesse.

Aga tänan igasuguse kriitika eest, see on väga teretulnud, teisiti ennast sellel teemal harida ei olekski võimalik! Kui midagi asjakohast veel lisada on, siis oleks väga tänulik lisainfo eest!

Kasutaja avatar

Teema algataja
Ruigas
Postitusi: 11
Liitunud: 24 Mär 2017, 22:04
Tsikkel: Yamaha XT660X
Tänanud: 2 korda

Re: DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas Ruigas »

AzA kirjutas:

Ainuke, mis meibi arukas on .... kaalu säästmine.
Seal peaks kah külmkapi sisust alustama ja siis titaan väljalaske juurde minema.
Aga see minu arvamus muidugi.

Külmkapi sisu kallale läksin ma motiveeritumalt kui kunagi varem, peale ratta ostu ;)

Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 902
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: RE: Re: DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

Ruigas kirjutas:

Sellest olen jah aru saanud, et XT660X ei ole just võimsamate killast oma klassis, kuid millest ma olen aru saanud on see, et sellel rattal ka omad eelised teiste sarnaste seas. Mootori töökindlus (mõni vend on 100k läbi sõitnud nii, et pole mootori juures suurt midagi vahetanud), mugavam sõiduasend pikemate vahemaade jaoks, pikem hooldusvälp jne. Kuuldavasti on nii mõnelgi teisel sama klassi rattal oluliselt rohkem murekohti just seetõttu, et mootor on juba stockis nii viimase piiri peale aetud.
Sellega olen nõus, et neid rattaid on kümneid ja rohkem, mis minu omale foori tagant startides saba liputavad, nende kõigiga ei suudaks ma anyway võistelda ja see pole ka seesmärk :) Küll aga on huvi sellest samast rattast natuke rohkem välja pigistada. Niipalju kui lugenud ja uurinud olen, siis väidetavalt ainuüksi DNA filtrite paigalduse ja Power Commanderi abiga tuleb mu rattale ca 18% võimsust juurde, mis peaks iseenesest juba tuntaval määral sõidumõnu juurde andma. Need oleks just sellised asjad, mida saaks hooaja jooksul teha, kuna see modifikatsioon ei eelda mootori laiali kiskumist. Kõik ülejäänud toimingud (portimine, klapid, nukad jne) jäägu tõepoolest talvepuhkuse raamidesse.

Aga tänan igasuguse kriitika eest, see on väga teretulnud, teisiti ennast sellel teemal harida ei olekski võimalik! Kui midagi asjakohast veel lisada on, siis oleks väga tänulik lisainfo eest!

Kogu see pikk jutt ei olnud mõeldud kriitikana, pigem sõbraliku nõuandena.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

Teema algataja
Ruigas
Postitusi: 11
Liitunud: 24 Mär 2017, 22:04
Tsikkel: Yamaha XT660X
Tänanud: 2 korda

Re: DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas Ruigas »

pidasin seda silmas pigem positiivse kriitikana, olen nõuande eest väga tänulik, seriously! ;)

Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2391
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 24 korda

Re: DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas kris. »

Ruigas kirjutas:

Niipalju kui lugenud ja uurinud olen, siis väidetavalt ainuüksi DNA filtrite paigalduse ja Power Commanderi abiga tuleb mu rattale ca 18% võimsust juurde, mis peaks iseenesest juba tuntaval määral sõidumõnu juurde andma. Need oleks just sellised asjad, mida saaks hooaja jooksul teha, kuna see modifikatsioon ei eelda mootori laiali kiskumist. Kõik ülejäänud toimingud (portimine, klapid, nukad jne) jäägu tõepoolest talvepuhkuse raamidesse.

Isegi kui see 18% õige on siis kui võrrelda tavalise ja tuuningu graaafikuid, on maksimaalne juurdekasv võimsuskõvera maksimumi lähedal elik vahet tunned siis kui mootorist viimast võtad. Tavasõidul ei pruugi vahet tundagi olla ... Arvestades potentsiaalset selle kulunud rahahunnikut siis kindlasti mõtled selle mõju enda jaoks juurde, ka siis kui seda tegelikult tunda ei ole ;-).
Ma ei taha öelda, et ei ära tuuni aga lihtsalt ei maksa liiga suurt effekti oodata :bsmile: . Aga kui teed siis peamine - tee korralikult! Elik nagu eelpool öeldud - mootori töörezhiim ei tohi "tuunimisega" paigast ära minna (rohkem õhku eeldab ka rohkem kütust jne). Valus on kuulata paraadidel neid köhivaid ja turtsuvaid rattaid, põhiliselt küll kroomilisi aga on ka teisi :wack: .

terv
Kris.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Ruigas
Postitusi: 11
Liitunud: 24 Mär 2017, 22:04
Tsikkel: Yamaha XT660X
Tänanud: 2 korda

Re: DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas Ruigas »

kris. kirjutas:

Isegi kui see 18% õige on siis kui võrrelda tavalise ja tuuningu graaafikuid, on maksimaalne juurdekasv võimsuskõvera maksimumi lähedal elik vahet tunned siis kui mootorist viimast võtad. Tavasõidul ei pruugi vahet tundagi olla ... Arvestades potentsiaalset selle kulunud rahahunnikut siis kindlasti mõtled selle mõju enda jaoks juurde, ka siis kui seda tegelikult tunda ei ole ;-).
Ma ei taha öelda, et ei ära tuuni aga lihtsalt ei maksa liiga suurt effekti oodata :bsmile: . Aga kui teed siis peamine - tee korralikult! Elik nagu eelpool öeldud - mootori töörezhiim ei tohi "tuunimisega" paigast ära minna (rohkem õhku eeldab ka rohkem kütust jne). Valus on kuulata paraadidel neid köhivaid ja turtsuvaid rattaid, põhiliselt küll kroomilisi aga on ka teisi :wack: .

terv
Kris.

Tänan tähelepanu eest. Kui teha, siis korralikult - nõus 100%


Erci
Postitusi: 750
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Re: DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas Erci »

Mina panin XT660Z le DNA pestava filtri peamiselt hinna pärast - viimane filter mida mul oli vaja osta. pesen puhtaks ja sõidan edasi.
Samas XT660Z teahseseadetes olid ühtlase gaasiga sõites sellised nn augud sees, mootor ei töötanud ühtlaselt.
Panin peale Fuel mod-i, ehk potkeaga takisti, mis ütles ajule, et välisõhk on jahedam, kui tegelikult = rikkam segu.
Samuti panin O2 controller modi - tulemuskes ühtlasem mootori töö.

Nende kolme asjaga sain mootori ühtlasemalt ja muhedamalt tööle ning väikese grammi parema mineku ka.

Lugemist siin: http://www.xt660.com/home/kev-shop/#o2- ... d-fuel-mod

___________________________
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8781
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 128 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Kuna mul oli XT660R aastaid, siis selle ratta ja powercommanderiga ei pruugi sul väga lihtsalt minna, et paned lihtsalt külge ja juba timm.

Seal on alates 2007 mudelit vaja veidike ringi tuunida, et commanderist kasu oleks, ehk sul on vaja ka see O2 mod ära teha. kõik oleneb, mis aasta ratas sul on. Ning commanderi häälestus ilma dünopingita on ka pea võimatu, isegi, kui saad mapi, mis on identsele rattale tehtud.

Fuel mod natuke aitab aga parem oleks ikkagi õigesti häälestatud commander, sest kohati keerab ta segu jälle liiga rikkaks.

See aga on tõsi, pea kõik XT660ned jooksevad liiga lahja seguga, peale enda masina häälestust oli suurem osa mapist just rikkamaks keeratud.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 902
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: RE: Re: DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

Piipz kirjutas:

Kuna mul oli XT660R aastaid, siis selle ratta ja powercommanderiga ei pruugi sul väga lihtsalt minna, et paned lihtsalt külge ja juba timm.

Seal on alates 2007 mudelit vaja veidike ringi tuunida, et commanderist kasu oleks, ehk sul on vaja ka see O2 mod ära teha. kõik oleneb, mis aasta ratas sul on. Ning commanderi häälestus ilma dünopingita on ka pea võimatu, isegi, kui saad mapi, mis on identsele rattale tehtud.

Fuel mod natuke aitab aga parem oleks ikkagi õigesti häälestatud commander, sest kohati keerab ta segu jälle liiga rikkaks.

See aga on tõsi, pea kõik XT660ned jooksevad liiga lahja seguga, peale enda masina häälestust oli suurem osa mapist just rikkamaks keeratud.

Seljuhul tundub airbox mod ja hi flow filter ilma pc-ta väga vale liigutusena kuna see teeks segu lahjemaks ja lahja segu tähendab pahatihti põlenud klappe või sulanud kolbe [emoji33]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

Teema algataja
Ruigas
Postitusi: 11
Liitunud: 24 Mär 2017, 22:04
Tsikkel: Yamaha XT660X
Tänanud: 2 korda

Re: DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas Ruigas »

Kas liiga rikkal segul on ka negatiivseid mõjusi?

Fuel mod vidin, mida XT660.com leht pakub, peaks kirjade järgi võimaldama sellise segu pealevoolu, mis paneb mootori hi flow filtritega laitmatult tööle.
Niipalju kui aru olen saanud, siis kõik selle konkreetse seadeldise kasutajad on tulemusega enam kui rahul, kuid mulle jätab ta natukese segase mulje, kuna ma pole päris hästi aru saanud, millest sõltuvalt seda nuppu seal peal keeratakse.
Saan aru, et mida rohkem peale keerata, seda rikkam segu vms, aga ega see vist päris nii ei käi, et keeran nupu põhja ja on kõige vägevam, siin vist peakski mängu tulema dyno? Ma püüaks lihtsalt vältida olukorda, kus esmapilgul tundub, et kõik töötab ja toimib ideaalselt, aga pikemas perspektiivis on tulemus mõndadele osadele hävitav.

Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 902
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: RE: Re: DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

Ruigas kirjutas:

Kas liiga rikkal segul on ka negatiivseid mõjusi?

Fuel mod vidin, mida XT660.com leht pakub, peaks kirjade järgi võimaldama sellise segu pealevoolu, mis paneb mootori hi flow filtritega laitmatult tööle.
Niipalju kui aru olen saanud, siis kõik selle konkreetse seadeldise kasutajad on tulemusega enam kui rahul, kuid mulle jätab ta natukese segase mulje, kuna ma pole päris hästi aru saanud, millest sõltuvalt seda nuppu seal peal keeratakse.
Saan aru, et mida rohkem peale keerata, seda rikkam segu vms, aga ega see vist päris nii ei käi, et keeran nupu põhja ja on kõige vägevam, siin vist peakski mängu tulema dyno?

Kui seal on ainult 1 nupp mida keerata ja kui see mõjutab segu läbi terves pöörete vahemikus, siis sul arvatavasti pinki pole vaja minna, piisab kui lased lairiba mõõtjaga segu paika panna, mälu järgi peaks see olema kuskil 13.5 - 14.5 vahel. Googelda oma ratta air/fuel ratio.
Liiga rikka segu korral on negatiivsed küljed tahmased küünlad ja jube bensu hais kui sinu taga sõita. Küttekulu ka muidugi.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

Teema algataja
Ruigas
Postitusi: 11
Liitunud: 24 Mär 2017, 22:04
Tsikkel: Yamaha XT660X
Tänanud: 2 korda

Re: DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas Ruigas »

Okei, uurisin natukene ja tundub, et selle fuel mod puhul ei olegi võimalik millegagi otseselt üle pingutada. Seadme valmistaja ütleb: "My fuel mod only adjusts the A/F ratio up to +1:1, so not really worth spending the money on a A/F ratio meter."

Ehk siis nagu ma aru saan, saab Fuel modi seadistada tunde järgi, keerad-sõidad-keerad, kuniks mootor töötab stabiilselt.

Kõlab loogiliselt?

Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 902
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

Suht loogiliselt, kui kasutajad on rahul olnud ja kui see vidin on konkreetselt tehtud sinu masinale, siis ei tohiks probleemi olla. Hoia alguses lihtsalt mootoril silm peal.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2012
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: DNA õhufilter

Lugemata postitus Postitas bitter »

Silm peal hoida - tasub jälgida küünalt ja mootori temperatuuri. Liiga lahja segu põletab küünla ideaalselt puhtaks ja mootor kipub liiga kuumaks minema. Lähtudes sellest mis Piipz ütles - tehaseseades on segu lahjavõitu - tasuks sättida nii, et küünal jääb veidi pruunimaks kui standardis oli.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”